آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۷
توسعه
۸

معاون وزیر نیرو اعلام کرد

نصب کنتور روی تمام چاه های آب کشاورزی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی، وزارت نیرو موظف شده تا تمام چاه های آب کشاورزی در کشور را با نصب کنتور مدیریت کند.

به گزارش وزارت نیرو، محمدرضا عطارزاده درباره پنجمین نشست شورای عالی آب کشور که به ریاست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور تشکیل شد، ساماندهی آب های زیرزمینی را از جمله مصوبات این نشست اعلام کرد و افزود: تاکید بر اصلاح الگوی مصرف و توسعه شبکه های انتقال و توزیع آب از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود. وی ادامه داد: در نشست یادشده بر لزوم استفاده از فرصت ایجاد شده ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای اصلاح الگوی مصرف تاکید و وزارت نیرو مکلف شد تکمیل و توسعه شبکه های انتقال و توزیع آب را تا مزارع در اولویت کاری خود قرار دهد.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: ضروری است تکمیل و توسعه شبکه های انتقال و توزیع آب با بهره گیری از سرمایه های در اختیار و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور و با سرعت اجرایی شود.

وی اظهار داشت: ارتقای بهره وری با تکمیل شبکه های تحت فشار و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و از سویی وزارت جهادکشاورزی نیز موظف شده تا با بهره گیری از منابع صندوق توسعه، تسهیلات لازم را جهت ساماندهی و بهره برداری از سامانه های تحت فشار در مزارع فراهم کند و با آموزش های مناسب و دقت در طراحی و ساخت، زمینه ارتقای بهره وری در مزارع را افزایش دهد.