آرشیو شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۳۴
شهرستان ها
۱۱

اردیبهشت سال 90 درشهرکرد برگزار می شود

همایش ملی بزرگداشت آیت الله سیدمحمد باقرامامی نجفی دهکردی

شهرکرد- خبرنگارکیهان:

همایش ملی بزرگداشت آیت الله سیدمحمد باقر امامی نجفی دهکردی دراردیبهشت ماه سال آینده درشهرکرد برگزار می شود.

شهردار شهرکرد با اعلام خبر فوق افزود: این همایش ملی با هدف نکوداشت و شناساندن مفاخر مذهبی استان چهارمحال و بختیاری با حضور فرهیختگان، اندیشمندان و پژوهشگران کشور درشهرکرد برپا خواهد شد.

اردشیر نوریان ادامه داد: همایش ویادبود آیت الله امامی نجفی دهکردی که طرح آن سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده است به زودی با انتشار فراخوانی اجرایی می شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این همایش را افزون بر 640 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی استان باید به عنوان مرجع درتصمیم گیری مسائل فرهنگی نقش اساسی خود را در این زمینه ایفا کند.

گفتنی است، آیت الله حاج سیدمحمد باقر امامی نجفی دهکردی متولد سال 1262 شمسی درشهرکرد است که پس از سال ها فراگیری دروس مذهبی به روایت حدیث و انجام اجتهاد مذهبی شد.

از این عالم ربانی تالیفات بسیاری به یادگار مانده است که می توان به دفتر منظوم مثنوی اسرار الحقیقه، تفسیر سور و آیات قرآن کریم، دیوان اشعار ادبی اجتماعی و کتاب حق الیقین به صورت خطی اشاره کرد.

این روحانی مبارز دوران پهلوی که به مسائل شرعی و مذهبی مردم زمان خود توجه ویژه ای داشت، نقش به سزایی در آبادانی و توسعه کشاورزی دهکرد (شهرکرد فعلی) ایفا کرد.

آرامگاه آیت الله نجفی دهکردی هم اکنون واقع درخیابان فردوسی شمالی شهرکرد در اتاق ساده و بی پیرایه خشت وگلی زیارتگاه دوستداران و دلدادگان ایشان است.