آرشیو سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹، شماره ۴۶۹۷
ورزشی
۲۵

سیدمهدی هاشمی: با 5 سهمیه در المپیک لندن حاضر می شویم

فدراسیون تیراندازی پس از کسب اولین سهمیه المپیک و موفقیت در بازی های آسیایی گوانگژو حالابه فکر کسب سهمیه های بیشتر المپیک و نمایش قدرت در لندن است.

سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی که همواره با برنامه ریزی و نگاه کارشناسی هدف های تیراندازی را دنبال می کند، از کسب سهمیه های دیگر در سال آینده می گوید: «براساس برنامه های ترتیب داده شده و حضور در مسابقات مختلف برون مرزی امیدوار هستیم که با کسب 5 سهمیه در المپیک لندن حاضر شویم.» او موفقیت بانوان تیرانداز را در بازی های آسیایی گوانگژو مقدمه ای برای موفقیت های بعدی معرفی می کند: «نتایج گوانگژو دستاورد بزرگی به حساب می آید و به نوعی یک زمینه و بستر برای آماده شدن در رقابت های جهانی و المپیک به شمار می رود. اگر پشتیبانی های بیشتری از این رشته مدال آور صورت بگیرد و کم و کاستی های مهمات تیراندازان تامین شود، کسب 5 سهمیه المپیک دور از دسترس نخواهد بود.»

تیراندازی در یکی دو سال اخیر از جهش خوبی برخوردار بوده اما این حرکت ها رئیس فدراسیون تیراندازی را قانع نمی کند چراکه او معتقد است ظرفیت و پتانسیل تیراندازی بیش از اینها است: «تیراندازی رشته ای مدال آور است و تاثیر بسزایی در رنکینگ کشورها در بازی های المپیک و آسیایی دارد. از 135 مدال توزیع شده در گوانگژو سه مدال نصیب تیراندازان ما شد، به طور حتم اگر سرمایه گذاری ها در تیراندازی بیشتر شود، این رشته می تواند به تنهایی خواسته ریاست جمهوری را مبنی بر کسب جایگاه دومی بازی های آسیایی محقق کند.» تیراندازی عزم خود را جزم کرده و موفقیت در مسابقات گزینشی المپیک را در راس برنامه های خود قرار داده است. در این راه استفاده از بهترین مربیان دنیا در بخش اهداف ثابت و پروازی، بخشی از برنامه های این رشته پرمدال است: «لازلو سرچک سرمربی تیم تفنگ به همراه همسرش عملکرد قابل دفاعی را در گوانگژو به نمایش گذاشتند اما در تپانچه انتظارات ما برآورده نشد و این یکی از دلایل ما برای تعویض احتمالی ولادیمیر گالبایویچ است. تصمیم داریم حرکت های رو به جلوی خود را همچنان ادامه بدهیم بر همین اساس باید بهترین ابزارها را در اختیار داشته باشیم.»