آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۶۷
صنعت و معدن
۳

ناگهان مصرف گاز صنایع 15 درصد بالارفت

گروه صنعت و معدن- مصرف گاز صنایع ظرف دو هفته ای که از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گذرد؛ در حالی بیش از 15 درصد افزایش یافته است که بسیاری از واحدهای صنعتی با اصلاح 11برابری قیمت مازوت و تشدید آلودگی هوا، ترغیب به استفاده از گاز طبیعی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن، وزیر صنایع و معادن با اعلام این خبر افزود: طی این دو هفته ای که از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می گذرد، مصرف گاز صنایع روزانه به طور متوسط به حدود 87 میلیون متر مکعب رسیده است؛ این در حالی است که میانگین مصرف روزانه واحدهای صنعتی در سه ماه پاییز امسال حدود 75 میلیون متر مکعب در روز بوده است.

«علی اکبر محرابیان» با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها مصرف غیرضرور گاز در بخش خانگی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، تصریح کرد: «همزمان با این کاهش مصرف در بخش خانگی، امکان استفاده بیشتر واحدهای صنعتی از گاز فراهم شده است. کاهش مصارف غیرضرور و استفاده از انرژی در بخش های مولد اقتصاد، موضوعی است که با اجرای قانون یارانه ها در پی آن بوده ایم. » وی با تاکید براینکه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها منجر به توسعه صنعت کشور می شود، گفت: «با در نظر گرفتن قیمت هر بشکه نفت به طور میانگین 80 دلار، در شرایط کنونی سالانه 100 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه می شود. این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور 20 هزار میلیارد تومان است.» محرابیان تصریح کرد: «با اجرای کامل قانون هدفمندسازی یارانه ها، این سرمایه ها به سمت تولید و عمران هدایت خواهند شد. »