آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۶۷
خودرو
۱۶

جهان خودرو

رشد فروش جی ام در سال 2010

شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد سال 2010 میلادی را 5/7 درصد رشد فروش به پایان رسانده است.

به گفته مقامات شرکت جی ام سال 2010 میلادی با تمامی مشکلات آن سال موفقی برای جی ام بود و انتظار می رود در سال 2011 میلادی فروش این برند در بازارهای جهان بیش از 8 درصد نسبت به سال 2010 میلادی رشد کند. شرکت جی ام پیش بینی می کند تا سال 2012 میلادی تمامی بدهی خود را به دولت باز پرداخت کند و دوباره بتواند به عنوان یکی از مطرح ترین برندهای خودروسازی در قاره آمریکا شناخته شود. جی ام قدیمی ترین برند خودروسازی در آمریکا است و به همین دلیل حفظ آن برای کشور آمریکا اهمیت بیشتری دارد.

عرضه خودروهای الکتریکی به بازار

شرکت خودروسازی نیسان موتورز کشور ژاپن و جنرال موتورز آمریکا و شرکت فورد موتورز آمریکا درسال 2011 میلادی اولین خودروی تمام الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهند کرد در حالی که هنوز نه تنها زیر ساخت های لازم برای استفاده از این خودروها موجود نیست بلکه شمار افرادی که برای خرید آنها اعلام آمادگی کرده اند هم بسیار اندک است.

انتظار می رود تولید این خودروهای تمام الکتریکی کمتر از 50 هزار دستگاه برای تمامی دنیا باشد. سخنگوی نیسان بر این باور است که خودروی تمام الکتریکی تحول بزرگی در صنعت خودرو ایجاد کرده و می تواند نقطه عطفی در این صنعت باشد.

موفقیت نیسان در دسامبر

شرکت خودروسازی نیسان موتورز کشور ژاپن اعلام کرد در دسامبر سال 2010 میلادی شاهد رشد 28 درصدی فروش در بازار جهانی بوده است.

مقامات نیسان پیش بینی می کنند سال 2011 میلادی یکی از سال های بسیار موفق برای این برند باشد و فروش آنها نسبت به سال قبل از آن 19 درصد رشد کند. در سال گذشته نیسان موفقیت زیادی در بازار کشورهای توسعه یافته و صنعتی به دست آورد و تلاش زیادی برای افزایش سهم خود در بازار کشورهای چین و هند کرد که نتیجه آن رشد تقاضا برای محصولاتش بود. نیسان سومین خودروساز بزرگ ژاپن است که در سال های اخیر موفقیت های زیادی در صنعت خودروسازی به دست آورده است و هم اکنون محصولاتش در تمامی دنیا به فروش می رسد.