آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۶۷
خبر
۸

روز گذشته رخ داد

زلزله در فارس

زمین لرزه ای به بزرگی 3/5 در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت 9 و 25 دقیقه و46 ثانیه بامداد چهارشنبه، حوالی اردکان در استان فارس را لرزاند که در پی آن 28 نفر مجروح شدند و به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان فارس از تخریب 80 درصدی سه روستا بر اثر زلزله صبح دیروز شهرستان ممسنی فارس خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مختصات کانون این زلزله را که در 20 کیلومتری اردکان و 27 کیلومتری نورآباد واقع شده، 20/30 درجه عرض شمالی و 79/51 درجه طول شرقی گزارش کرده است. عمق زمین لرزه یاد شده 19 کیلومتری زمین گزارش شده است. حمید تقی زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ساعت 9:25 صبح دیروز زلزله ای به بزرگی 3/5 ریشتری در شهرستان ممسنی در مرز مشترک سپیدان به وقوع پیوست که بر اثر آن بیش از 16 روستا تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اثر این زمین لرزه سه روستای مالحاجی، زرد نرگ و جویجان بیش از 80 درصد تخریب شده است. به گفته وی دو کامیون حامل اقلام امدادی به منطقه حادثه دیده فرستاده شده و دو فروند بالگرد نیز در حال اعزام به مناطق زلزله زده است. همچنین در پی وقوع زلزله 3/5 ریشتری صبح چهارشنبه در ممسنی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 150 امدادگر به منطقه زلزله زده خبرداد.

محمود مظفر در گفت وگو با ایسنا، گفت که چادر، پتو، وسایل گرمایشی و دیگر اقلام زیستی، غذایی و امدادی مورد نیاز به منطقه اعزام شده است. در همین حال، غلامرضا معصومی رییس اورژانس کشور با اعلام اینکه زلزله صبح دیروز ممسنی 28 مجروح بر جای گذاشت به ایسنا، گفت: 15 مجروح به صورت سرپایی درمان شدند و 13 تن از آنان نیز در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند.

در عین حال، تقی زاده مدیر کل مدیریت بحران فارس، از حضور 150 نیروی هلال احمر در مناطق زلزله زده خبرداد و به ایسنا گفت: در حال ارسال اقلام ضروری برای زلزله زدگان هستیم. وی گفت: اقلامی ارسالی شامل یک هزار تخته چادر، پنج هزار تخته پتو، یک هزار عدد والور، 10 هزار کارتن نان و 30 هزار کنسرو و یک تن خرما است.