آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۶۷
بورس - شرکت ها
۱۷

سود «سیمان هگمتان» 128 ریال افزایش یافت

گروه بورس – سیمان هگمتان دلایل افزایش 128 ریالی پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به دی ماه امسال را اعلام کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، سیمان هگمتان درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ 749 ریال پیش بینی کرد که 8 ماهه 87 درصد آن را پوشش داده است. سیمان هگمتان طی دوره 8 ماهه منتهی به آبان ماه به ازای هر سهم مبلغ 650 ریال سود کنار گذاشت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 77 درصد افزایش نشان می دهد.

این در حالی است که درآمد حاصل از فروش شرکت نیز تا پایان دوره 8 ماهه منتهی به آبان ماه به مبلغ 832 میلیارد و 602 میلیون ریال رسید که 83 درصد بودجه فروش امسال «سهگمت» را پوشش داده است.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده 5 خردادماه امسال، پایان سال مالی شرکت از پایان اسفندماه به پایان دی ماه تغییر یافت و مقرر شد اولین دوره مالی جدید شرکت به صورت 10 ماهه، از ابتدای فروردین ماه 89 آغاز و سی ام دی ماه 89 به پایان برسد. بر این اساس مقایسه پیش بینی عملکرد دوره مالی منتهی به 30/10/89 با عملکرد واقعی سال مالی 88 مناسب نیست.

شرکت پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به دی ماه امسال را در 19 آبان ماه مبلغ 621 ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش مقدار فروش سیمان و کلینکر به دلیل بهبود وضع بازار، عدم تحقق افزایش هزینه های انرژی به دلیل عدم اجرای طرح تحول اقتصادی تا پایان آذرماه، کاهش هزینه های مالی به دلیل تسویه زودهنگام تسهیلات کوتاه مدت و کاهش زیان تسعیر ارز ناشی از کاهش نرخ یورو اعلام کرده است.