آرشیو پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۶۷
بورس - شرکت ها
۱۰

یک کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد

لزوم آشنایی همگانی با بازار سرمایه

موج – یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آشنایی با دانش سرمایه گذاری، فرآیندها و روش های آن تنها مختص به اقتصاددانان، معامله گران، کارشناسان مالی، بازرگانان و بنگاه های اقتصادی نمی شود.

میثم احمدی در این خصوص گفت: آشنایی و یادگیری، نحوه معاملات بازارهای مالی و ارزی در سطح بین الملل برای همه مفید، سودمند و کارآمد است و از آنجایی که در آغاز ورود به این بازار، آگاهی از آن لازم است، باید به عنوان یک رشته فراگیر در یادگیری آن کوشید.

وی در خصوص همگانی شدن انجام این معاملات، آشنایی اصولی و هدفمند با سرمایه گذاری و بازارهای مالی را بستر مناسبی برای رشد و پویایی جامعه دانست و افزود: بدون انجام سرمایه گذاری از یک سو، فعالیت های اقتصادی از کار می افتد و بنگاه های اقتصادی با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند.

احمدی با بیان اینکه هر فرد برای بهبود شرایط آینده و رفاه بیشتر نیاز به سرمایه گذاری دارد، ادامه داد: بازارهای مالی جایی است که سرمایه های خرد و کلان خانوارها وارد آن شده تا صرف سرمایه گذاری در بنگاه های اقتصادی شود، این فضا جایگاه مناسبی برای تامین منابع مالی و نقدینگی است.

وی یادآور شد: دوره رایگان آموزش بورس شنبه ها از ساعت 16 الی 19 و دوره 18 ساعته آموزش تخصصی بازار جهانی ارز مخصوص علاقمندان، فعالان بازارهای مالی و دانشجویان در محل مرکز همایش های مجموعه فرهنگی و هنری تهران

برگزار می شود.