آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر بازرگانی یارانه شیر حذف نمی شود

معاون بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی حذف یارانه شیر در بهمن ماه را به شدت تکذیب کرد و گفت: هر گونه تصمیم گیری درخصوص هدفمندی یارانه های کالاهای اساسی از سوی سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی اعلام می شود.

محمدعلی ضیغمی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها اعلام کرده اند از اول بهمن ماه یارانه شیر حذف می شود اظهار داشت: اولین نکته این است که هر یارانه ای بخواهد حذف شود اطلاع رسانی و خبررسانی آن توسط سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی و حوزه تخصصی آن اعلام می شود.

وی افزود: به هیچ وجه بحث حذف یارانه شیر مطرح نبوده و هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص اخذ نشده و اگر تصمیمی گرفته شود، خودمان اعلام می کنیم.

معاون وزیر بازرگانی گفت: مقام مسئول بازرگانی داخلی من هستم و حذف یارانه شیر در بهمن ماه را به شدت تکذیب می کنم.

وی افزود: هر کدام از کالاهای اساسی که درحال دریافت یارانه هستند برای هدفمندی یارانه آنها کارگروه تحول اقتصادی تصمیم می گیرد.

ضیغمی در واکنش به این سوال که به عنوان مقام مسئول این حوزه آیا می توانید اعلام کنید که یارانه شیر قبل و یا در سال90 هدفمند می شود گفت: هدفمند کردن یارانه شیر در دستور کار نبوده و در اولویت های بررسی ما و کارگروه تحول اقتصادی قرار نداشته است.

تخصیص یارانه شیر

نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را موظف کردند اعتبار یارانه شیر به میزان 2300 هزار تن تخصیصی سال 1389 را محاسبه و ظرف مدت 24 ساعت در اختیار وزارت بازرگانی قرار دهد

دولت در راستای تامین نیازهای بازار، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را موظف کرد اعتبار یارانه شیر امسال را تخصیص دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه کنترل بازار به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور را موظف کردند اعتبار یارانه شیر به میزان 2300 هزار تن تخصیصی سال 1389 را محاسبه و ظرف مدت 24 ساعت در اختیار وزارت بازرگانی قرار دهد.