آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار اقتصادی
۴

از 10 تا 21 اسفندماه برپا می شود

نمایشگاه فروش بهاره در 4 نقطه تهران

نمایشگاه فروش بهاره در 4 نقطه تهران از 10 تا 21 اسفندماه برپا می شود.

روابط عمومی سازمان بازرگانی استان تهران اعلام کرد: نمایشگاه های فروش بهاره 90-89 با رشد 10درصدی تعداد غرفه ها نسبت به سال گذشته در شهر تهران برگزار می گردد.

در چهارمین جلسه کمیته استانی، چگونگی برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالااعلام گردید: نمایشگاه های مذکور از تاریخ 10/12/89 لغایت 21/12/89 به مدت 12 روز در پارک ارم، مجتمع سازمان گوشت واقع در حکیمیه تهرانپارس، فرهنگسرای خاوران و نمایشگاه تختی برگزار و انواع کالاها اعم از پوشاک، کیف و کفش، منسوجات، آجیل و شیرینی، شکلات و مواد غذایی، برنج، روغن، چای، شکر و مواد پروتئینی عرضه می گردد.

بنابراین گزارش، نمایشگاه ها از ساعت 10 صبح الی 10 شب باز و آماده ارائه خدمات به هموطنان می باشد.

افزایش نقاط تجاری تهران

همچنین این روابط عمومی اعلام کرد: در راستای طرح توسعه و تکمیل راه اندازی نقاط تجاری در استان تهران، نقطه تجاری دو مرکز پاکدشت و شهر ری در محل معاونت توسعه تجارت خارجی افتتاح شد.

به دنبال افتتاح دو نقطه تجاری جدید تعداد نقاط تجاری استان تهران به شش نقطه تجاری (شامل شهرستانهای شهریار، ورامین، رباط کریم، پاکدشت و شهرری) افزایش یافت.

گفتنی است تا قبل از جدا شدن شهرستانهای کرج و ساوجبلاغ و تبدیل شدن به استان البرز تعداد شش نقطه تجاری در استان تهران فعالیت می کردند.

علیرضا کریمخانی رئیس اداره اطلاع رسانی و تجارت الکترونیک درباره مزایای نقطه تجاری گفت: نقاط تجاری مراکز اطلاعات تجاری هستند که اطلاعات فرصت های تجاری مشتریان و عرضه کنندگان بالقوه را به تجار عرضه کرده و ضمن ارائه تسهیلات تجاری، آخرین اخبار و رویدادهای تجاری و بازرگانی ج. ا. ایران، معرفی منابع اطلاعات تجاری در جهان و انتشار فرصت های تجاری داخلی و خارجی در سطح ملی و بین المللی را عرضه می کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و تجارت الکترونیک در خصوص نحوه استفاده صادرکنندگان از نقطه تجاری افزود: برای عضویت در سایت نقطه تجاری و ثبت اطلاعات شرکتها داشتن کارت بازرگانی الزامی است، لذا صادرکنندگان می توانند جهت استفاده از امکانات نقطه تجاری از طریق واحد نقاط تجاری شهرستانهای یاد شده و یا از طریق سایت WWWtehranexproir فرم مربوطه را پرنموده و به واحد نقطه تجاری ارسال نمایند. کارشناس مربوطه پس از انجام بررسی های اولیه شرکت درخواست کننده را به عضویت نقطه تجاری درآورده و از این طریق به نقطه تجاری جهانی نیز متصل می شود.