آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
حوادث
۱۵

با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی اهواز

پرونده رئیس و اعضای سابق شورای شهر به دادگاه ارسال شد

اهواز-خبرنگار کیهان:

دادگستری خوزستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که پرونده رئیس و اعضای سابق شورای شهر اهواز با صدور کیفرخواست از سوی دادستانی اهواز به دادگاه ارسال شده است.

در این اطلاعیه آمده است: پس از رسیدگی به اتهامات متعدد و گسترده 5 تن از اعضای سابق شورای شهر اهواز و افراد مرتبط با آنان و تکمیل تحقیقات در شعبه بازپرسی در دادستانی مرکز استان، با توجه به اسناد، مدارک و دلایل به دست آمده، مجرمیت افراد محرز تشخیص داده و با صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه جزایی استان ارسال شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دادستانی مرکز استان در ماه های گذشته به دور از جوسازی های سیاسی، جناحی و قومیتی و صرفا براساس عدل و قسط و در جهت مقابله قاطع علیه ظلم و ریشه های فساد، به برخی از اتهامات متهمان، از جمله ارتشاء، اختلاس، تحصیل وجوه نامشروع به میزان کلان از طریق واگذاری قراردادهای اجرایی پروژه های عمرانی برخلاف مقررات و قوانین به برخی پیمانکاران که به واسطه عدم مهارت کافی پیمانکاران طرف قرارداد و تبعات ناشی از آن، موجب حیف و میل وسیع اموال عمومی و ورود خسارت های غیرقابل جبران به بودجه های عمرانی شهر و بیت المال شده است، رسیدگی کرد.

همچنین فریب و تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، تخریب مسئولان استان با هدف ایجاد بدبینی علیه آنان و نظام اسلامی از طریق مصاحبه با جراید و ایجاد جو مسموم نیز از دیگر اتهامات متعدد این گروه است.

براساس فرمایش مقام عظمای ولایت که فرمودند: «دستگاه قضایی معیار سلامت کشور است» و در راستای تحقق ادله منویات ریاست محترم قوه قضائیه، برخورد شدید و قاطع قانونی این دادگستری با انواع جرائم، فارغ از موقعیت مرتکبین و در جهت ایفای حقوق ملت، با کلیه متجاوزان به حقوق عمومی و بیت المال، ادامه خواهد یافت.