آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
شهرستان ها
۱۱

در راستای قانون هدفمندسازی یارانه ها

نخستین سامانه انرژی خورشیدی در مرغداری های قزوین نصب شد

قزوین - خبرنگار کیهان:

در راستای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و صرفه جویی در مصرف سوخت، نخستین سامانه انرژی خورشیدی در مرغداری های قزوین نصب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید بیان داشت: خوشبختانه وضعیت آب و هوایی استان قزوین به گونه ای است که با تابش آفتاب در حدود 9 ماه از سال استفاده از آبگرمکن های خورشیدی در مدت زمان زیادی ممکن است و با پرداخت یارانه دولتی بستر توسعه این طرح در استان فراهم شده است.

محمدرضا صفری افزود: از آنجا که استان قزوین به عنوان استان آزمایشی در حوزه کشاورز ی مدرن در کشور انتخاب شده و نیز در راستای قانون هدفمند کردن یارانه ها در یکی دو سال گذشته با برنامه ریزی مدون با استفاده از سامانه های نوین در سوخت و آب خوری مرغداری ها در مسیر کاهش 40 درصدی مصرف سوخت حرکت کرده ایم که این طرح نیز به عنوان یک کار اصولی و منطقی می تواند با کاهش هزینه های سوخت و انرژی به کاهش قیمت تولید کمک شایانی کند.

وی عنوان داشت: در استان قزوین 20 واحد تولید مرغ مادر با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار قطعه فعالیت می کند که درصدد هستیم با مشارکت صاحبان واحدها به تدریج شرایط بهره مندی این واحدها از سامانه آبگرمکن خورشیدی را فراهم کنیم.