آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار کشور
۳

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: سپاه هواپیماهای آمریکایی را بیرون از فضای ایران ساقط کرد

سرلشکر رشید گفت هواپیماهای آمریکایی، بیرون از فضای ایران و توسط اقدام پدافندی نیروی هوایی سپاه ساقط شدند.

سردارسرلشکر غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با فارس، با اشاره به خبر سرنگونی دو فروند هواپیمای بیگانه در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران تاکید کرد: به طور قطع این هواپیماها که سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفته اند، سقوط کرده و هم اینک در اختیار ما قرار دارند.

رشید تاکید کرد: البته باید بگویم که این هواپیماها بیرون از فضای جمهوری اسلامی ایران یعنی بیرون از FIR ما در خلیج فارس توسط اقدام پدافندی نیروی هوایی سپاه ساقط شدند.

رشید همچنین در پاسخ به این سوال که شنیده شده است روس ها درخواست خرید بقایای هواپیماهای ساقط شده آمریکایی را از ایران داشته اند، گفت: البته روس ها در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین از آمریکا و حتی رژیم غاصب صهیونیستی عقب تر هستند و بعید نیست بخواهند تلاش کنند تا آخرین تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین را که از فناوری بالایی برخوردار هستند به دست بیاورند، اما بنده در این خصوص مطلبی نشنیده ام.

گفتنی است چندی پیش سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اعلام کرد که دو فروند هواپیمای بیگانه توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس سرنگون شده است. پنتاگون در اولین واکنش به این خبر، ضمن تایید سرنگونی دو فروند هواپیمای خود در خلیج فارس، اعلام کرده بود این هواپیماها توسط نیروهای نظامی ایران سرنگون نشده اند. به دنبال این ادعای پنتاگون، دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه هم با تاکید بر اینکه هواپیماهای آمریکایی در خلیج فارس قطعا توسط سپاه سرنگون شده است گفت: الآن این هواپیماها در اختیار ماست و در زمان مناسب حتما آنها را نمایش خواهیم داد.

پس از آنکه دریادار فدوی اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ساقط شده در خلیج فارس را ایران به نمایش خواهد گذاشت، این خبر در رسانه های مختلف جهان بازتاب وسیعی پیدا کرد.