آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
تولید
۹

خبر

بهره برداری از 92 طرح کشاورزی در استان تهران

بیش از 92 طرح کشاورزی با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال در ایام دهه فجر در استان تهران به بهره برداری می رسد. سید محمد موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: با بهره برداری از این میزان طرح بیش از 2 هزار و 400 شغل در بخش کشاورزی ایجاد و یا تثبیت شده است.

به گفته وی این طرح ها در زیربخش های منابع طبیعی و آبخیزداری، دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آب و خاک، شیلات، دامپزشکی و عشایری بوده است. وی همچنین با اشاره به وجود 35 درصد گلخانه ها و 53 درصد واحد های تولیدی قارچ که در استان تهران قرار دارد و مصرف انرژی در آنها بالااست گفت: تاکنون در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بالغ بر 22 میلیون لیتر نفت گاز توزیع شده و 71 میلیون لیتر نیز برای تا پایان سال تامین شده که مشکلی در این خصوص در استان تهران وجود ندارد. به گفته وی همچنین تاکنون 78 هزار تن جو و گندم در میان مرغداران و دامداران توزیع شده است. وی ارتقای راندمان آب را از جمله مهم ترین اولویت های بخش کشاورزی در استان تهران اعلام کرد و گفت: در 10 ماهه امسال بالغ بر 3 هزار و 14 هکتار آبیاری تحت فشار در این استان اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/2 برابر شده است.

فروش فوق العاده میوه و اقلام پروتئینی

رئیس اداره اصناف و تشکل های سازمان بازرگانی استان تهران از برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالادر پنج نقطه شهر تهران خبرداد و گفت: همچنین فروش فوق العاده میوه و سبزی، اقلام پروتئینی و آجیل و خشکبار هم برگزار می شود. سیدعلیرضا موسوی مجد گفت: در شهر تهران این نمایشگاه ها از 10 تا 21 اسفندماه در پارک ارم، حکیمیه تهرانپارس، ورزشگاه تختی، فرهنگسرای خاوران و مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود؛ ضمن این که در سطح «استان تهران» نیز 19 نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گفته موسوی، کالاهای عرضه شده از سوی تولیدکنندگان، مشمول تخفیف ویژه ای خواهد شد، به نحوی که ضرایب سود خرده فروشی حذف شود، بر این اساس پیش بینی می شود قیمت ها حدود 20 درصد از سطح بازار پائین تر باشد.