آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۱۴
ایران زمین
۲۳

زمین های شهرک صنعتی میمند واگذار می شود

شیراز- خبرنگار «ایران» واگذاری زمین در شهرک صنعتی میمند با تخفیف ویژه و در اقساط بلند مدت انجام می شود.

علی همت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در جلسه کمیته فنی شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به برگزاری جشنواره گل و گلاب میمند در اردیبهشت ماه و حضور معاون وزیر صنایع و معادن و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این همایش، اظهار داشت: با توجه به ارزیابی معاون وزیرصنایع ومعادن ازظرفیت های این منطقه،قرارشد تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران در شهرک صنعتی میمند فراهم شود.

وی افزود:واگذاری زمین در دو بخش کشت وصنعت و استقرار واحدهای صنعتی، انجام می شود و تاکنون متقاضیانی برای واگذاری زمین مراجعه کرده اند.

این مسئول با اشاره به انجام عملیات عمرانی و زیرساختی درشهرک صنعتی میمند تصریح کرد:10 میلیارد ریال اعتباربرای انجام فعالیت ها اختصاص یافته که بخش بسیاری از آن هزینه شده است. همت با اشاره به فعالیت خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی درمنطقه میمند فارس وظرفیت این منطقه در زمینه توسعه واحدهای تولیدکننده این محصولات گفت: محوریت توسعه شهرک صنعتی میمند نیز در زمینه فعالیت واحدهای صنعتی مربوط به گلاب و عرقیات گیاهی است. برهمین اساس شهرک صنعتی میمند، مشمول 50 درصد تخفیف ویژه مناطق محروم، اعمال 15 درصد تخفیف از سوی هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی و اعمال 10 درصد تخفیف نیز از سوی مجمع عمومی شهرک های صنعتی ایران شد که با احتساب این تخفیف ها واگذاری زمین در شهرک صنعتی میمند در مقایسه با سایر شهرک های صنعتی استان مشمول اعمال 75 درصد تخفیف شده است.

وی تصریح کرد: اعمال چنین تخفیفی اقدامی موثردر زمینه حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه صنعتی در منطقه میمند می شود. علاوه بر آن برای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران، واگذاری زمین به صورت اقساط بلند مدت است و متقاضیان، بخشی از قیمت زمین را به صورت نقد و باقیمانده را اقساطی پرداخت می کنند.

در ادامه مهران خاکساری معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این جلسه گفت: تا پایان امسال مراحل مختلف اجرایی و زیرساختی در شهرک صنعتی میمند به پایان می رسد. وی افزود:تاکنون شش میلیارد ریال اعتبار برای مراحل مختلف عمرانی شامل اجرای شبکه آب، شبکه توزیع برق، جدول گذاری و مخزن یک هزار متر مکعبی دراین شهرک هزینه شده که تا پایان امسال به 10 میلیارد ریال می رسد.