آرشیو سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۵۹
مدرسه
۹

اصالت

دکتر زهرا کریمی

در این مجال نه چندان طولانی این بار سخنم از حفظ اصالت هاست. البته نه ترک هر آنچه در دنیای امروز ماراگامی به جلو می برد، به هر حال باید توجه داشت که پیشروی توام با حفظ اصالت ها همواره پایدارتر، ماندگارتر و صدالبته تاثیر برانگیزتر است. کاری است امتحان شده و موفق پس تامل جایز نیست؛ که در کنار پیشرفت های روز حفظ اصالت ها همان و سری به میان سرها در آوردن نیز همان.

از گذشته تاکنون مادامی که انسان به عنوان موجودی متفکر بر زمین می زیسته سخن از گوهر نابی بوده به نام اصالت. حتی در میان طبقات نه چندان مطرح یک جامعه. اصالت های هر فرد همه ارزش های اوست و آنچه که اهمیت دارد حفظ همین ارزش هاست. و با ورود به هر روزنه ای در هر جامعه ای این ها را خواهیم دید. مهم نیست در کجای جهان هستی، خود بودن مهم است امروزه که فضای مجازی اجازه ورود به هرجایی را به ما می دهد فرصت برای شناخت این ارزش ها ولو ارزش های قدیمی و حتی بیگانه فراوان است و شناخت تک تک آن ها مطمئنا در سطوح بالاتر به پیشرفت یک جامعه تلاشگر مبدل خواهد شد. حرفی که شاید امروزه برای یک جوان مطرح است این است که در میان آماج تهاجم هایی که امروز نام فرهنگی گرفته تیر نخورد، خود را نبازد و خوش بینانه تر این که کسی را هم به این سمت و سو بکشاند.

به هر حال بر ما جوانان حفظ این ارزش ها که نیاکان ما بر جای گذاشتند واجب است و بزرگ ترها و مسئولین باید روز به روز بر ثبت این مهم در اذهان عمومی بکوشند. این همه راه نیست اما بخش مهمی از آن است.؛ جدی بگیریم.