آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۷
اجتماعی
۴

معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور تاکید کرد

توسعه سازمان های مردم نهاد برای حمایت از مردم

گروه اجتماعی معاون اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور با اشاره به مشارکت موفق مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم اصلی ترین عنصر برای بقا و پشتوانه یک حکومت هستند، از این رو سازمان های مردم نهاد باید در راستای حمایت از مردم توسعه پیدا کرده و فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار «ایران» علیرضا افشار دیروز در نشست مشترک هیات های استانی نظارت بر تاسیس و فعالیت سمن ها با بیان اینکه برآیند برنامه های دولت در خصوص سازمان های مردم نهاد بسیار موثر بوده است، افزود: هدفگذاری ها و برنامه ریزی ها در دولت های نهم و دهم فقط برای جلب نظر و رضایت مردم است که پیروزی های متعددی را ایجاد و موفقیت های زیادی را به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به تصویب طرح قانون حمایت از تشکیل و نظارت بر سازمان های مردم نهاد کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم این طرح امسال از سوی نمایندگان مردم به قانون تبدیل شود. افشار تصریح کرد: این طرح به دلیل وجود اختلاف در یکی از تبصره ها به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شده بود، اما این مشکل با مشارکت وزارت کشور برطرف شد تا پس از قانون برنامه و بودجه در صحن علنی مطرح شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کشور با بیان اینکه دولت خواهان تقویت تشکل های مردمی است، اظهار داشت: همه دستگاه های حاکمیتی تخصصی باید از سازمان های مردم نهاد حمایت لازم را انجام دهند.

افشار به مدیریت بسیجی و انقلابی در دولت های نهم و دهم اشاره کرد و افزود: امروز تشکل ها و هیات های مذهبی توانسته اند در حفظ فرهنگ عمومی بسیار موفق ظاهر شوند، علاوه بر این در زمینه اقتصادی کشور نیز مشارکت مردمی تاثیر چشمگیری داشته است.