آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۷
اجتماعی
۴

گزیده اخبار

راه اندازی صندوق حمایت از تولید تجهیزات پزشکی

صندوق حمایت از تولید تجهیزات پزشکی کشور، به منظور حمایت از 80 درصد تجهیزات وارداتی کشور که قابل تولید در داخل است راه اندازی شد. معاون پژوهشی وزیر بهداشت و درمان در گفت وگو با خبرنگار «ایران» با بیان اینکه وزارت بهداشت تجهیزات تولیدی مراکز دانش بنیان را پیش خرید می کند، گفت: برای فناوری های پیشرفته در نقشه جامع علمی کشور سهمی از اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفته شده است. دکتر مصطفی قانعی با اعلام اینکه برای فناوری سلامت در سال 1404 صادرات 100 میلیارد دلاری پیش بینی شده است، افزود: مراکز رشد فناوری را موظف کرده ایم که بخش تحقیقات را در حوزه امور بالینی به کار ببرند و از این طریق می توان فارغ التحصیلان دانشگاهی را آموزش داد.

وی با بیان اینکه 60 درصد صندوق های تجهیزات پزشکی متعلق به بخش خصوصی است، افزود: 5 درصد اعتبارات دانش بنیان که حدود 150 میلیارد دلار است به حوزه تجهیزات پزشکی اختصاص می یابد.

اعزام عمره گزاران از هفته آینده

با آغاز صدور ویزای زائران ایرانی از سوی سفارت عربستان، اعزام عمره گزاران از اواسط هفته آینده طبق جدول پروازی انجام می شود.

سخنگوی سازمان حج و زیارت در گفت وگو با خبرنگار «ایران» با اعلام این خبر گفت: اعزام زائرانی که پروازشان به دلیل تاخیر در صدور ویزا لغو شده است، به تدریج صورت می پذیرد و افرادی که تاریخ اعزام شان برای هفته های آینده تعیین شده است، تغییر نمی کند.

علی اکبر غیرتی افزود: ودیعه گزاران عمره در بانک ملی و اولویت های 1 تا 220 بانک ملت نیز همچنان می توانند برای ثبت نام در کاروان ها تا تکمیل ظرفیت اقدام کنند.