آرشیو پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۴۷۲۷
حوادث
۲۶

کلاهبرداری 100 میلیون تومانی وکیل قلابی

گروه حوادث مرد شیاد که با جعل عنوان وکیل دادگستری از زن جوانی 100 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، با حکم دادگاه به دو سال زندان، بازگرداندن پول و جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار ما، راز کلاهبرداری های وکیل قلابی زمانی فاش شد که زن جوانی به شعبه نهم دادسرای ناحیه 10 تهران رفت و با تسلیم شکایتی به بازپرس گفت: «حدود دو سال قبل همسرم تصمیم گرفت به خاطر مشکلات مالی خانه مشترکمان را بفروشد، اما قبل از قطعی شدن معامله همسرم به طور ناگهانی فوت کرد. مدتی بعد هم خواستار فسخ معامله شدم که خریدار قبول نکرد. در نتیجه با شکایتم پرونده ای در این باره تشکیل شد.

پس از آن از طریق یکی از همکلاسی هایم با مردی به نام حمید آشنا شدم که خود را وکیل پایه یک دادگستری معرفی می کرد. با دیدن کارت ویزیتش به او اعتماد کردم. طی یک سال نیز بابت حق الوکاله و مخارج دیگر 100 میلیون تومان به او پرداختم، اما متاسفانه چندی قبل به طور ناگهانی ناپدید شد. پس از تحقیق درباره حمید مطمئن شدم وکیل نبوده و قاضی پرونده نیز وی را نمی شناسد. پس از این شکایت، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. ماموران پس از تحقیق درباره وکیل قلابی، دریافتند او چند بار به اتهام کلاهبرداری و قاچاق عتیقه دستگیر و زندانی شده است. با این حال ماموران پس از دو ماه تعقیب و مراقبت و ردیابی های پلیسی سرانجام او را شناسایی و دستگیر کردند. پرونده وکیل قلابی پس از تحقیقات تکمیلی با صدور کیفرخواست به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت برای رسیدگی به شعبه 1166 دادگاه عمومی تهران ارجاع شد. دادگاه نیز پس از محاکمه، متهم را مجرم شناخت و او را به دو سال حبس تعزیری و پرداخت 100 میلیون تومان به شاکی و جزای نقدی محکوم کرد. در حال حاضر پرونده به دنبال اعتراض متهم، برای تصمیم گیری نهایی روی میز قاضی صابری زفرقندی - رئیس شعبه 53 دادگاه تجدید نظر - است.