آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۷۱
حوادث
۱۵

بودجه 15 میلیارد تومانی برای ساخت نیروگاه تولید برق از زباله

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از انعقاد قرارداد 51 میلیارد تومانی ساخت نیروگاه تولید برق از زباله های تهران خبر داد.

حسین کلخورانی با بیان اینکه این قرارداد میان شهرداری و بخش خصوصی است، گفت: این نیروگاه در مدت 15ماه در شمال شرقی منطقه 4 تهران ساخته می شود.

وی ادامه داد: قرارداد نخستین نیروگاه میان شهرداری تهران و بخش خصوصی برای تولید برق از زباله به روش هاضم، منعقد شده که قابلیت تولید روزانه برق از 300 تن زباله تولیدی مناطق یک، چهار و 13 تهران را دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران یادآور شد: این نیروگاه بهمن سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.

به گفته کلخورانی، این نیروگاه معادل 2 مگابایت برق تولید می کند.

معاون خدمات شهری اضافه کرد: 70درصد سرمایه گذاری توسط شهرداری و 30درصد توسط بخش خصوصی انجام می شود و حجم کل سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان است.

کلخورانی تصریح کرد: در بودجه سال جاری شهرداری تهران اعتبار 100 میلیارد ریالی برای تولید برق از زباله های تهران دیده شده که مطالعات علمی بسیاری نیز در این خصوص انجام شده است.

وی درباره راه اندازی 6 خط جدید پردازش زباله در تهران به فارس گفت: با راه اندازی این خطوط بسیاری از مشکلات زیست محیطی تولید زباله تهران بخصوص تولید شیرابه برطرف می شود.

وی در بخش دیگر سخنانش افزود: راه اندازی شش بازار میوه و تره بار، راه اندازی نخستین کارخانه تولید خوراک دام در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران و راه اندازی نخستین بازارچه خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار در منطقه عبدل آباد از جمله اقدامات خدمات شهری شهرداری تهران در روزهای پایان سال است.