آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۷۱
شهرستان ها
۱۱

اجرای طرح انتقال آب و گاز به بهاباد یزد

یزد- خبرنگار کیهان:

طرح انتقال آب و گاز به شهرستان بهاباد با 120 میلیارد ریال اعتبار انجام می شود.

فرماندار بهاباد در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه های در دست اجرای این شهرستان گفت: برای انتقال آب 70 میلیارد ریال و برای انتقال گاز شهری 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

احمدقاسمی افزود: شهرستان بهاباد از ظرفیت های بالایی در حوزه معدنی و کشاورزی برخوردار است و 85 درصد مواد اولیه کارخانجات کاشی از این شهرستان تامین می شود.

وی با بیان اینکه سالانه یکهزار و پانصد کیلوگرم زعفران مرغوب در بهاباد تولید می شود، اظهار داشت: این منطقه یکسال است که به شهرستان تبدیل شده و طی این یکسال در شاخص های مختلف توسعه رشد قابل توجهی داشته است.

قاسمی افزود: طی دو سال گذشته 15 روستا با اعتبار 30 میلیارد ریال بهسازی شده است و از سوی سازمان ملل نیز با 25 میلیارد ریال اعتبار پروژه (مناریت) با هدف تحول اداری و کارآفرینی و استقلال پایدار و به عنوان شهر سالم به اجرا درخواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر 66 واحد مسکن مهر در این شهرستان در حال ساخت است.

فرماندار بهاباد افزود: دولت امسال 89 پروژه با هزینه 145 میلیارد ریال در این شهرستان جدید به اجرا درآورده که تحولات چشمگیری را در منطقه ایجاد کرده است.

به گفته وی منحصر به فردترین و کامل ترین موزه فسیل و سنگ کشور در این شهرستان وجود دارد و مردم منطقه توانسته اند در زمینه های قرآن و نهج البلاغه و... در کشور رتبه های برتر را کسب کنند.