آرشیو چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۷۱
شهرستان ها
۱۱

استاندار زنجان: ثبت شرکت های تعاونی به نام ادارات دولتی ممنوع است

زنجان- خبرنگار کیهان:

استاندار زنجان صدور مجوز برای ثبت شرکت های تعاونی به نام ادارات دولتی را در استان ممنوع اعلام کرد.

شورای حفاظت از اراضی ملی که با عنوان شورای حفاظت از بیت المال نیز نامیده شده است به ریاست دکتر رئوفی نژاد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه استاندار زنجان گفت: پیش از دولت نهم و دهم برخی افراد سودجو با استفاده از رانت اطلاعاتی و بهره مندی از فضای بوجودآمده خصوصا در حوزه های اقتصادی و بویژه زمین و مسکن، تلاش کردند گروه هایی را با عنوان تعاونی ادارات تشکیل داده و با استفاده از نام های دولتی برای تعاونی ها، اقدام به فروش و واگذاری زمین و مسکن کنند که متاسفانه برخی از تخلفات را نیز خود مسئولان ادارات مرتکب شده اند.

مقام عالی استان به سوءاستفاده برخی مسئولین و عوامل ذیربط از زمین ها با عناوینی نظیر ساخت باغ شهر یا باغستان اشاره کرد و افزود: همه متخلفین و حتی مسئولینی که در صیانت از بیت المال کوتاهی و غفلت کرده اند از نظر دستگاه قضایی مجرم شناخته شده و در اسرع وقت موضوع، پیگیری خواهد شد.

دکتر رئوفی نژاد همچنین مجوز ثبت شرکتهای تعاونی به نام ادارات دولتی در استان را ممنوع اعلام نمود و بر بازرسی و برخورد جدی با هر شخصیت وهر مقام متخلفی از سوی سازمان بازرسی و دستگاه قضایی تاکید جدی کرد.

استاندار زنجان تنها راه حل مشکلات این زمین ها را اعمال قانون در مورد آنها دانست و خاطرنشان کرد: با شناسایی دقیق، کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های مرغوب استان که با عنوان باغشهر ادارات انجام شده، با حضور نیروی انتظامی تخریب و موارد قانونی بعدی پیگیری خواهد شد.

دکترمحمد رئوفی نژاد تیغ برنده اعمال قانون را دستگاه قضا دانست و برخورد با این تخلفات را وظیفه قانونی، دینی و عرفی مسئولین و از انتظارات به حق مردم عنوان کرد.

در ادامه جلسه گل محمدی رئیس دادگستری استان و مهندس نهاوندی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، در سخنان و گزارشات خود تعداد زمینها را نزدیک به 1400 قطعه عنوان کرده اند که تفکیک شده و با قیمت هایی از 7 تا 20 میلیون تومان نیز به فروش می رسد. گفتنی است در این خصوص نیز قریب به 6 هزار نفر درگیر و آلوده شده اند.