آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۹
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

مدرسه کالو اولین مرکز آموزشی دوستدار محیط زیست شناخته شد

معلم کوچکترین مدرسه جهان از انتخاب مدرسه کالو به عنوان نخستین مدرسه دوستدار محیط زیست خبر داد.

عبدالمحمد شعرانی دیروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: مدرسه کالو در واقع امروز به نماد و سمبل تبدیل شده و این امر نشان دهنده توجه دولت به مناطق محروم است.

وی افزود: امروز مدرسه روستای کالو به مجتمع شهید رجایی کالو تبدیل شده و این مدرسه شامل بیش از 10 مدرسه روستایی است و شاهد شور و نشاط خوبی در این مجتمع هستیم.

معلم کوچکترین مدرسه جهان از انتخاب مدرسه کالو به عنوان نخستین مدرسه دوستدار محیط زیست در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: مدرسه شهید رجایی روستای جمال آباد کالو در ساحل خلیج فارس از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان نخستین مدرسه دوستدار محیط زیست شناخته شده و به زودی مراسم تقدیر از این مدرسه برگزار می شود.

شعرانی در تشریح دلایل این انتخاب تصریح کرد: کلاس های درس مدرسه کالو در بستر سواحل دریا که اکوسیستم حساسی است شکل می گیرد و این مدرسه در راستای ترویج آموزش محیط زیست به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی که دارد مورد توجه سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی مدرسه کالو گفت: در ابتدای سال آینده همانند سال گذشته، نمایشگاه عکس و نمایشگاه آثار مکتوب مدرسه کالو در کنار ساحل خلیج فارس در موزه مدرسه کالو برگزار می شود و انتظار داریم که شاهد حضور باشکوه مردم باشیم.