آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۹
اخبار اقتصادی
۴

رئیس شورای اصناف کشور خبر داد حضور جدی بازرسان صنفی در تعطیلات پایانی سال

رئیس شورای اصناف کشور از حضور جدی بازرسان صنفی در تعطیلات پایانی سال و ایام نوروز خبر داد.

قاسم نوده فراهانی بعد از ظهر دیروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در 14 روز گذشته 400 نمایشگاه عرضه مستقیم کالادر سراسر کشور برگزار شد و مایحتاج نوروزی مردم در این نمایشگاه ها با تخفیف 10 تا 30 درصد عرضه شد.

وی افزود: میزان استقبال مردم از نمایشگاه بهاره رشد قابل توجهی داشته و 86 درصد از بازدید کنندگان از کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه های بهاره ابراز رضایت کرده اند.

رئیس شورای اصناف کشور با بیان اینکه در 5 نمایشگاه بهاره تهران 800 هزار نفر از مردم بازدید کرده اند، اظهار داشت: از امروز پرتقال درجه یک به قیمت هزار و 180 تومان، سیب مرغوب هزار و 500 تومان، گوشت مرغ هر کیلوم گرم 2 هزار و 950 تومان و تخم مرغ هر کیلو هزار و 950 تومان در واحدهای صنفی کشور توزیع می شود.

وی افزود: بازرسان صنفی در ایام نوروز و تعطیلات پایان سال به صورت کشیک حضور دارند به صورتی که یک سوم از بازرسین صنفی در کشور برای ایام نوروز حضور جدی دارند.

نوده فراهانی گفت: در سال 89 بیش از 9 میلیون و 300 هزار بازرسی انجام شده است که از این تعداد 472 هزار پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است.

وی افزود: از واحدهای صنفی سطح کشور 63 میلیون نخ سیگار قاچاق، 53 هزار بسته تنباکو، 64 هزار بسته لوازم آرایش بهداشتی و تجهیزات بهداشتی، 15 تن چای قاچاق و 6 تن چای تقلبی کشف شده است و تعداد پرونده های متشکل در بخش قاچاق 25 هزار فقره بوده است.

فراهانی گفت: بیشترین تخلفات صنفی مربوط به شیر یارانه ای، روغن جامد، حبوبات، پیاز، مرغ، موز، گوشت، تخم مرغ، خرما، آرایشگران زنان و مردان، تعمیرات خودرو و کرایه حمل و نقل بوده است.

وی افزود: بالاترین عنوان تخلف مربوط به عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و گرانفروشی بوده است.