آرشیو چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۸۹
اخبار خارجی
۱۶

به منظور در هم شکستن مقاومت انقلابیون صورت گرفت

حمله زمینی، هوایی و دریایی قذافی به مناطق مسکونی لیبی

نیروهای دیکتاتور لیبی مناطق مسکونی شهرهای تحت تسلط انقلابیون این کشور را به شدت بمباران و گلوله باران کردند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، نیروهای تحت امر «معمر قذافی» که اوایل هفته جاری از شهرهای ساحلی این کشور عقب رانده شده بودند، دیروز بار دیگر از طرابلس به سمت شرق دست به حمله گسترده هوایی، زمینی و دریایی زدند، در این پیشروی جدید، شهر ساحلی زواره به شدت گلوله باران و بمباران شد و نیروهای قذافی توانستند کنترل این شهر را به دست گیرند. شهرهای «البریقه» و «اجدابیا» نیز شدیدا بمباران شدند. نیروهای وابسته به قذافی شهر البریقه را تحت کنترل گرفتند، ولی در اجدابیا مقاومت انقلابیون همچنان ادامه دارد. شبکه خبری «سی.ان.ان» از دست به دست شدن شهرهای ساحلی توسط نیروهای دولتی و انقلابیون خبر داد.

رهبران انقلاب لیبی ضمن رد کردن هرگونه دخالت و حمله نظامی غرب به لیبی، از ارتش مصر خواستند در حمایت از برادران خود در لیبی، وارد عمل شود.

به گفته شاهدان عینی، حملات هوایی، زمینی و دریایی نیروهای قذافی، علاوه بر مناطق مسکونی، تاسیسات زیربنایی لیبی را نیز نابود می کنند.

مردم شهر «طبرق» در شرق لیبی نیز خود را برای نبرد با نیروهای قذافی آماده می کنند.

طی دیروز نیروهای دیکتاتور لیبی به سمت این شهر در حرکت بودند. یک انقلابی طبرق به خبرنگاران گفت: حتی اگر یک نفر در این شهر باقی بماند، با نیروهای قذافی خواهد جنگید.

در همین حال «منصور الزوی»، رئیس دفتر جبهه ملی نجات لیبی تاکید کرد، انقلابیون طی 48 ساعت آینده شهرهای تحت کنترل قذافی را آزاد خواهند کرد.

سایر رویدادها

¤ هیلاری کلینتون، وزیرخارجه آمریکا دوشنبه با «محمود جبریل»، مسئول امور بین الملل شورای ملی انتقالی لیبی در پاریس دیدار و گفت وگو کرد.

¤ شبکه الجزیره اعلام کرد، غرب با قذافی در سرکوب مردم لیبی همدست است.

¤ هوگوچاوز، رئیس جمهوری ونزوئلااعلام کرد، آمریکا اگر به لیبی حمله کند، با یک ویتنام دیگر روبه رو خواهد شد.

¤ شبکه تلویزیونی فرانس-24: فرانسه در حمایت از شورای انقلابی لیبی عجله کرده است.

¤ دیکتاتور لیبی از روسیه، چین و هند خواست که به جای غربی ها در لیبی سرمایه گذاری کنند.