آرشیو پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

گام بلند رئال برای صعود شالکه با کریمی اینتر را درهم کوبید

تیم های فوتبال رئال مادرید اسپانیا و شالکه آلمان با پیروزی های پرگلی که برابر حریفان خود بدست آوردند، گام بلندی برای صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برداشتند.

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با انجام 2 دیدار پیگیری شد که در مجموع 11 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد. در دو دیدار همزمان برگزار شده، رئال مادرید با 4 گل تاتنهام را در سانتیاگوبرنابئو از پیش رو برداشت و شالکه در میان ناباوری با نتیجه 5 بر 2 اینتر را شکست داد. نتیجه ای که شاید خوش بین ترین هوادار آلمانی هم قادر به پیش بینی آن نبود.

در بازی رئال و تاتنهام گل های کهکشانی ها را آدبایور(2گل)، دی ماریا و کریستیانو رونالدو به ثمر رساندند. در این بازی پیتر کراچ در دقیقه 14 از زمین مسابقه اخراج شد تا تاتنهام درهمان نیمه نخست 10 نفره شود. اما در دیگر بازی سه شنبه شب شالکه دست به کار بزرگی زد و قهرمان فصل گذشته مسابقات را با 5 گل شکست داد. گل های شالکه آلمان را در این بازی ماتیپ، ادواردو ده الیویرا(2گل)، رائول گونسالس، آندرا رانوچیا(گل به خودی) به ثمر رساندند. در سوی دیگر میدان هم استانکوویچ و میلیتو برای اینتر گلزنی کردند.

اتفاق ویژه این دیدار برای ایرانی ها حضور 8 دقیقه ای علی کریمی بود. کریمی که در فصل نقل و انتقالات زمستانی با نظر فلیکس ماگات به شالکه پیوست بعد از 65 روز بالاخره برای تیمش به میدان رفت.