آرشیو پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۵
اخبار اقتصادی
۴

اوجی در گفت وگو با کیهان خبر داد آغاز طرح پرداخت قسطی گاز بها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آغاز اجرای طرح پرداخت قسطی قبض های گاز خبر داد.

جواد اوجی در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: شرکت گاز با آنالیز قبض های صادره به نتایج خوبی دست یافت و از آن جمله اینکه 61 درصد مشترکان ماهیانه کمتر از 12 هزار تومان بابت مصرف گاز پرداخت کرده اند.

همچنین 85درصد مشترکان ماهیانه کمتر از 38 هزار تومان پرداخت نموده اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه مشترکان بخش خانگی که در پرداخت بهای گاز خود مشکل داشته باشد می توانند با ارائه درخواست به شرکتهای گاز استانی گازبهای مصرفی خود را به صورت اقساط پرداخت کنند، تاکید کرد: این اقساط را می توان در دو تا سه قسط به شرکتهای گاز پرداخت کرد.

اوجی همچنین با اشاره به شکست رکورد صادرات گاز ایران به کشورهای اروپایی در سال گذشته گفت: سال 1389 در مجموع هشت میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به کشورهای همسایه صادر شده است که از رشد 33درصدی نسبت به سال ماقبل آن برخوردار است.

وی درباره گازرسانی به صنایع گفت: سال گذشته بطور میانگین روزانه 5/73 میلیون متر مکعب به صنایع عمده گازرسانی شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال 88 از رشد 16 درصدی برخوردار بوده است. مدیرعامل شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار در شرکت ملی گاز 9 هزار میلیارد تومان قرارداد فاینانس، مشارکت و وام برای احداث پالایشگاه، خطوط انتقال و ایستگاه های تقویت فشار گاز به امضا رسید. وی در پاسخ به این سوال که قیمت گاز در سال جاری چه میزان است، گفت: چون این موضوع باید در کارگروه هدفمندی یارانه ها مطرح و تصویب شود، هنوز این جلسات برای تعیین قیمت گاز در سال جاری برگزار نشده است. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کاهش قیمت گاز و اعتراض مردم نسبت به قیمت ها یادآور شد: قمیت ها در دولت تعیین می شود و اگر تصمیمی در این زمینه گرفته شد قطعا به اطلاع مردم خواهد رسید، از سوی دیگر اعلام قیمت ها بر روی قبض ها قطعا صحیح است و قیمت های پس از هدفمند شدن یارانه هاست ولی در عین حال اگر برخی مشترکین فکر می کنند شاید اشتباهی در محاسبات صورت گرفته می توانند به شرکت های گاز در شهرهای خود مراجعه کنند.