آرشیو پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۵
اخبار خارجی
۱۶

فردا برگزار می شود تظاهرات میلیونی مردم مصر برای تسریع در محاکمه حسنی مبارک

منابع خبری از آمادگی مردم مصر برای برگزاری تظاهرات میلیونی در روز جمعه برای محاکمه حسنی مبارک خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، مردم مصر فردا در تظاهراتی میلیونی، خواستار تسریع در محاکمه عادلانه حسنی مبارک و خانواده وی خواهند شد.

جوانان انقلابی مصر با صدور اطلاعیه ای از مردم این کشور خواسته اند تا در روز جمعه به خیابان ها آمده و برای محاکمه فوری دیکتاتور سابق مصر تظاهرات کنند.

جوانان انقلابی مصر همچنین از شورای نظامی این کشور خواستند تا در محاکمه مبارک و خانواده وی تسریع کنند و آنها را به صورت عادلانه محاکمه کنند.

جوانان انقلابی در این بیانیه تاکید کردند که ملت مصر در استان های مختلف نشان داده اند که همچنان هوشیار و یکپارچه هستند و اجازه مصادره انقلاب خود را نخواهند داد.

این در حالی است که ده ها هزار نفر از مردم مصر جمعه گذشته به میدان التحریر قاهره آمده و خواستار محاکمه مبارک، خانواده وی و مسئولان سابق دولتی شدند.

در این راستا نیز دادستانی مصر با صدور اطلاعیه ای از جمال مبارک و چند تن از اعضای بلندپایه حزب وابسته به رژیم مبارک خواست تا با حضور در دادگاه به برخی از سوالات در زمینه درآمدهای نامشروع خود پاسخ دهند.

مردم انقلابی مصر پس از پیروزی انقلاب در 25ژانویه با برپایی تظاهرات میلیونی تنفر خود از حسنی مبارک و رژیم وابسته به وی را ابراز کرده و بر محاکمه دیکتاتور سابق و وابستگان به این رژیم تاکید کرده اند.

از سوی دیگر شایعاتی در مورد فرار حسنی مبارک به عربستان و آلمان در مصر منتشر شده که هنوز از سوی مقام های رسمی مورد تائید قرار نگرفته است.