آرشیو پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۵
شهرستان ها
۱۱

معاون وزیر صنایع و معادن: با جهاد اقتصادی میزان تولید فولاد در سال جاری به 15 میلیون تن می رسد

اصفهان - خبرنگار کیهان:

معاون وزیر صنایع و معادن گفت: میزان تولید فولاد کشور در سال جاری با احتساب تولید واحدهای بخش خصوصی به 15 میلیون تن می رسد.

«حسن پلارک» ظرفیت تولید فولاد کشور را در حال حاضر 20 میلیون تن بیان و اعلام کرد: با اجرای طرح فراز، در چهارسال آینده 22 میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید فولاد کشور افزوده خواهد شد.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در سال 90 که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، تمام امکانات و توانمندی ها برای پیشبرد اهداف سازمان به کار گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح فراز در کشور علاوه بر این که 22 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد کشور اضافه می شود، معادل 400 هزار تن به ظرفیت آلومینیوم و 400 هزار تن به ظرفیت تولید مس افزوده می شود.

پلارک گفت: واحدهای تولیدی تابعه ایمیدرو در سال 89 رکورد تولید داشتند و این در شرایطی بود که ما شاهد اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در بخش صنعتی و معدن بودیم.

وی افزود: در سال جاری نیز تلاش خواهیم کرد تا طرح های در دست اجرا را با قدرت و قوت به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر صنایع و معادن گفت: واگذاری طرح های توجیه پذیر به بخش خصوصی نیز از برنامه های مهم ایمیدرو در سال 90 است و ما امسال طرح های توجیه دار را طبق قوانین و مقررات به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.