آرشیو پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۱۹۸۹۵
حوادث
۱۵

وزیر آموزش و پرورش: تعطیلی پنج شنبه ها در فصل بهار تمرینی برای سال تحصیلی آینده است

وزیر آموزش و پرورش تعطیلی روزهای پنج شنبه مدارس ابتدایی در فصل بهار را تمرینی برای دانش آموزان و مسئولان مدارس برای یک نوبته کردن مدارس از سال آینده دانست.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با فارس با تاکید بر این پیش بینی که اکثریت قابل توجهی از مدارس ابتدایی داوطلب تعطیلی پنج شنبه ها هستند گفت: به نظر می رسد که این طرح 70 درصد با موفقیت اجرا می شود.

وی ادامه داد: اجرای سراسری و اجباری این طرح از اول مهر 90 صورت می گیرد اما در فصل بهار چون طول مدت روز بلند است، اجرای این طرح راحت تر است و از سویی یک نوع تمرین برای یک نوبته کردن مدارس است.

حاجی بابایی افزود: همچنین تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان ها در فصل بهار برای این است که دانش آموزان عادت بهتری پیدا کنند و معلمان نیز برنامه درسی خود را بهتر تنظیم کنند.وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اجرای طرح در دو ماه باقیمانده در سال تحصیلی جاری به عهده مدیران مدارس گذاشته شده است تا اگر مدرسه ای مشکل خاص یا برنامه ویژه ای دارد، تحت اجبار قرار نگیرد اما فکر می کنم اکثریت قریب به اتفاق مدیران و معلمان ابتدایی با این طرح هماهنگ شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان ها در مدارس روستایی تمام شده است چرا که از اول مهر سال تحصیلی جاری طرح اجرایی شده است و در حال حاضر نیز ادامه دارد.