آرشیو پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۷۲۴۰
سیاسی
۳

امیر علوی اعلام کرد؛

نمایش سوختگیری هوایی دو جنگنده سوخو برای اولین بار در رژه روز ارتش

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش گفت: برای اولین بار نمایش سوختگیری هوایی جنگنده سوخو 24 از یک جنگنده سوخو 24 دیگر در رژه 29 فروردین صورت می گیرد.

امیر خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با فارس، با اشاره به برگزاری رژه یگان های ارتش در روز 29 فروردین گفت: جنگنده های ارتش نیز در این روز در قالب دسته های مختلف به انجام پرواز خواهند پرداخت.وی در خصوص رژه هوایی جنگنده های ارتش افزود: جنگنده های نیروی هوایی ارتش در دسته های پنج فروندی و به صورت نمادین در رژه شرکت خواهند کرد که البته امسال هواپیماهای راهبردی، یعنی هواپیماهایی که می توانند مسیرهای طولانی را طی کنند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در ادامه تصریح کرد: برای اولین بار نمایش سوختگیری هوایی جنگنده سوخو 24 از یک جنگنده سوخو 24 دیگر در رژه 29 فروردین به نمایش درمی آید.علوی با بیان اینکه رژه در صورتی انجام می گیرد که شرایط جوی مناسب باشد، اظهار داشت: البته جنگنده های ما برای برگزاری این برنامه در آمادگی کامل هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در رژه 29 فروردین تعدادی از انواع بالگردهای هوانیروز نیز به همراه جنگنده ها رژه می روند.علوی در خصوص انواع جنگنده های شرکت کننده در این رژه گفت: جنگنده صاعقه به عنوان لیدر دسته پروازی در رژه شرکت می کند و جنگنده های دیگری مانند سوخو،

میگ 29، اف4 و اف14 و جنگنده هایی که مسافت های دور را طی می کنند، حضور دارند.