آرشیو پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۷۲۴۰
بین الملل
۲۱

بروجردی: مذاکره با 1+5 تنها در راستای بسته پیشنهادی ایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش غرب برای برون رفت آبرومندانه از موضوع هسته ای ایران یک واقعیت است، گفت: چنانچه غرب آمادگی خود برای مذاکره در قالب بسته پیشنهادی ایران اعلام نماید ایران مذاکرات را از سرخواهد گرفت و درصورت آمادگی آن کشورها، حاضر به مذاکره هستیم.

علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه غرب به شکست طرح های خود مانند صدور قطعنامه، اعمال تحریم، ترور دانشمندان و... درباره موضوع هسته ای ایران واقف شده است، تصریح کرد: تسلط جمهوری اسلامی ایران بر دانش هسته ای و عضویت در باشگاه جهانی هسته ای با اهداف صلح آمیز و در چارچوب مقررات ان پی تی، یک واقعیتی است که کشورهای غربی در حال پذیرش آن هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تلاش های آمریکا در صدور قطعنامه تحریم، آب در هاون کوبیدن بود افزود: گفتگو و مذاکره تنها راه موضوع هسته ای ایران بوده و اعتقاد کمیسیون امنیت ملی و دستگاه دیپلماسی کشور نیز بر همین اساس استوار است.

بروجردی با اشاره به اینکه تصمیمات نهایی در مذاکرات مجدد ایران با 1+5 را شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می کند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکره با کشورهای 1+5 در بسته پیشنهادی هسته ای مشکلی ندارد و تنها موضوع آمادگی غرب برای مذاکرات دیپلماتیک باقی مانده است.