آرشیو پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۷۲۴۰
بین الملل
۲۱

تظاهرات زنان یمنی در شهر تعزبرای کناره گیری صالح

هزاران نفر از زنان یمنی در شهر تعز، با برگزاری تظاهرات؛ کناره گیری فوری علی عبدالله صالح رئیس جمهوراین کشور را خواستار شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هزاران تن از زنان یمنی درشهر تعز در جنوب این کشور، با تجمع در خیابانهای این شهر، ضمن رد پیشنهاد کشورهای عربی برای حل بحران کشورشان، خواستارکناره گیری فوری «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور این کشورشدند.

زنان شهر تعز شعار سر می دادند: «صالح برو بیرون». احزاب مخالف دولت یمن روز سه شنبه از کشورهای عربی منطقه که تلاش می کنند نقش میانجی در بحران دو ماهه یمن ایفا کنند؛ درخواست کردند تا از «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور یمن بخواهند هرچه زودتر از سمت خود کناره گیری کند. وزرای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس این هفته اعلام کردند از «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور و جناح های مخالف یمن دعوت خواهند کرد تا در نشستی که قرار است در ریاض پایتخت عربستان سعودی (از حامیان مالی و بزرگ صنعا)؛ شرکت کنند.

از سوی دیگر یک هیئت از مخالفان دولت یمن، روز سه شنبه با نمایندگان کشورهای عربستان سعودی، کویت و عمان دیدار کردند تا شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس را برای انتقال فوری قدرت در یمن و کناره گیری صالح؛ بدون تعیین جدول زمانی، تشویق کنند.

یک منبع نزدیک به جناح مخالفان در یمن نیز اعلام کرد قرار است مذاکرات میان طرفین روز شنبه آینده در ریاض با حضور هیئتی از دولت یمن به ریاست «عبد ربومنصورهادی» معاون «علی عبدالله صالح» و نمایندگان احزاب سیاسی مخالف دولت یمن و نمایندگان حزب جوانان، برگزار شود.

در حالی که تلویزیون دولتی یمن پیشتر از رد درخواست این نشست توسط دولت خبر داده بود، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور یمن؛ موافقت خود را با پیشنهاد کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد.

کارشناسان معتقدند انتقال قدرت در یمن می تواند تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی در یمن در سال دوهزار و سیزده، تداوم یابد.