آرشیو چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۷۲۴۵
بین الملل
۲۱

وزارت خارجه مصر:دشمنی با ایران به نفع اعراب نیست

معاون وزیر امور خارجه اسبق مصر اعلام کرد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هیچ منفعتی در دشمنی با ایران ندارند و تنش پیش آمده بین طرفین مسئله ای موقتی است که باید از طریق گفتگو حل شود.

به گزارش فارس، «عبدالله الاشعل» در مصاحبه با شبکه خبری العالم اعلام کرد: غربی ها منافع زیادی در این منطقه بخصوص پس از مداخله آمریکا در عراق و منازعه با ایران دارند. وی تصریح کرد: پیچیدگی سیاسی در این منطقه، روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران را در وضعیتی از تنش و ناهمگونی قرار داده است اما هر یک از دو طرف می دانند که منفعتشان در دشمنی نکردن با طرف دیگر است. معاون وزیر امور خارجه اسبق مصر افزود: کشورهای عربی حاشیه

خلیج فارس نباید ابزاری در دست دیگران علیه ایران باشند. الاشعل افزود: تنش کنونی بین ایران و این کشورها مسئله ای موقتی است و هر یک از دو طرف باید به خواسته های طرف دیگر توجه کند چون این نزدیکترین راه برای فرصت ندادن به کسانی است که در کمین نشسته اند. وی تاکید کرد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هیچ منفعتی در دشمنی با ایران ندارند کما اینکه ایران نیز هیچ منفعتی در دشمنی با این کشورها ندارد. الاشعل پیشنهاد کرد شورایی برای گفتگو بین ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای حل و فصل همه مشکلات تشکیل شود. وی گفت: تنش پیش آمده بی معنی است و دو طرف باید به طور جدی به یکدیگر گوش فرا دهند. الاشعل ادامه داد: روابط بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] روابطی تاریخی بر اساس جغرافیا و میراث فرهنگی است و هیچ گریزی از سرنوشت مشترک این منطقه نیست که در هم زیستی مسالمت آمیز و احترام به حقوق و منافع طرف دیگر نهفته است.