آرشیو چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۷۲۴۵
صفحه آخر
۲۴

خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم کیش عنوان کرد:جشنواره فیلم کیش نماد همدلی و همگرایی میان فیلمسازان ایران، منطقه و جهان اسلام

بخش فرهنگی: جزیره کیش از 4 تا 8 اردیبهشت ایران میزبان ضیافتی بزرگ وجشن فراگیر هنرمندان، سینماگران و مدیران فرهنگی و سینمایی منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و جهان اسلام خواهد شد.

این مطلب را خزاعی دبیر جشنواره فوق اعلام کرد به گزارش خبر نگارما وی گفت: این اتفاق درواقع، گردهمایی و اجتماع صدها تن از فیلمسازان داخلی و خارجی است. علاوه بر شرکت ده ها فیلم شاخص در حوزه آثار سینمایی، کوتاه و مستند و سینمایی ویدئویی در این جشنواره و حضورداورانی از کشورهای مختلف مهمانانی از اغلب کشورهای صاحب سینمای آسیا در منطقه در این اتفاق خجسته که در آستانه روز ملی خلیج فارس برگزار می شود شرکت دارند.

به گفته وی این جشنواره نماد وفاق و دوستی، همدلی و همگرایی فیلمسازان ایران و کشورهای منطقه است و این ظرفیت را دارد که با حمایت و اهتمام همه دلسوزان به قطب سینمایی آسیا تبدیل شود.

وی افزود: جشنواره با شعار «میراث مشترک، آینده مشترک» در بخش های «مسابقه سینمای ایران (خلیج فارس) شامل: مسابقه فیلم های سینمایی، کوتاه، مستند، سینمایی ویدئویی، مسابقه سینمای بین الملل (حکیم ابن سینا، میراث مشترک) شامل: مسابقه فیلم های سینمایی، کوتاه، مستند، بخش مسابقه مناطق آزادشامل: مسابقه فیلم های سینمایی، کوتاه، مستند، سینمایی ویدئویی، بخش مسابقه فیلمنامه نویسی (کلک فیروزه ای)، بخش نوعی نگاه (مسابقه فیلم های 262 ثانیه ای)برگزار می شود.

خزاعی گفت: بزرگداشت ها، اساتید سینمای شرق، و فیلم های خارج از مسابقه و نشست های تخصصی از بخش های جنبی پیش بینی شده در جشنواره است.

وی با اشاره به دریافت بیش از 2746 اثر از سوی دبیرخانه در

بخش های مختلف مسابقه سینمای ایران و بین الملل و نوعی نگاه و کلک فیروزه ای رسیده است وی یاد آور شد از علی نصیریان بازیگر نامدار سینما و تلویزیون که کارنامه غنی و پرباری درخلق آثار درخشان و موفق درعرصه سینمای بومی و ثبت میراث ارزشمند تمدنی و فرهنگی این سرزمین دارد تجلیل خواهد شد.