آرشیو چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰، شماره ۷۲۴۵
فرهنگی
۵

اخراجی های 3

نمایشی از حماسه نبرد نرم هشت ماهه ملت

عباس ارباب

اگر فیلم و سینما در ایران همراه با عمر انقلاب رشد می کرد چه تحولی می توانست در کشور ایجاد کند ولی هرگز این اتفاق نیفتاد و سینما اکثرا در چنبره تنگ اهداف تجاری و مادی محصور ماند و ما هرگز نتوانستیم از هنر سینما به نحو اکمل در پیشبرد انقلاب استفاده کنیم، اما آمریکا توانست هنر سینما را در خدمت اهداف شیطانی خود به کار بگیرد و با احداث شهرک سینمایی هالیوود از این هنر معجزه گر قرن برای نشر فرهنگ خود علیه دیگر فرهنگ ها استفاده کند. لذا جا دارد در این اوضاع نابسامان سینمایی کار تمام کسانی را که با عشق و ارادت به ارزش های والای اسلامی به خلق آثار فاخر سینمایی روی آ ورده اند ارج نهیم و از آنها پشتیبانی کنیم.

امروز بر همه خصوصا ارباب هنر تکلیف است که حماسه دفاع هشت ماهه نرم ملت ایران را به نمایش بگذارند و این پیروزی بزرگ ملت را در جنگ نرم با استکبار در داخل و خارج مرزهای ایران به سمع و نظر مردم برسانند.

اخراجی ها 3 در حقیقت تلاشی در جهت انجام این تکلیف الهی است که جا دارد امروز در قبال همه ناجوانمردی هایی که علیه اخراجی ها 3 در جریان است از آن دفاع کنیم.

این ناجوانمردی ها تا آنجا پیش رفته که صدای اعتراض بعضی از طرفداران آنها را هم درآورده است. آقای ابطحی در مقابل جفایی که بر اخراجی ها 3 از طرف بعضی ها که خود را مصداق خطاب فیلم می دانند رفته است، می گوید: تحریم هر فیلمی از جنس کتابسوزی است.

اگر محتوای فیلم اخراجی ها 3 مورد قبول افرادی نیست، پس از دیدن آن هم مورد قبول قرار نمی گیرد. نگران فهم جامعه نباید بود و پدر سالاری و دیکتاتوری بر اندیشه مردم را نباید ترویج داد اما گله آقای ده نمکی از مسئولینی که در قبال این دزدی و قاچاق فیلم سکوت کردند شنیدن دارد، کارگردان فیلم می گوید:

من کمی از کسانی که از امنیت شغلی دم می زنند و در برابر قاچاق اخراجی ها سکوت کردند دلگیرم. سکوت این افراد بدتر از اعمال قاچاقچیان بود. البته نه تنها مسئولین بلکه ارباب جراید هم مسئول هستند که از فیلم

اخراجی های 3 حداقل به اندازه ابطحی دفاع کنند.