آرشیو دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰، شماره ۳۱۲۴
جامعه
۱۷

فقیه: زمان حضور امدادگران هلال احمر به کمتر از 10 دقیقه رسید

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: زمان رسیدن امدادگران این جمعیت به صحنه حادثه به کمتر از 10 دقیقه رسیده است.

به گزارش ایسنا، ابوالحسن فقیه در حاشیه مراسم تجدید میثاق امدادگران هلال احمر با آرمان های امام خمینی (ره) در مرقد ایشان افزود: سال گذشته ظرفیت ناوگان امدادی و تجهیزات نجات بیش از 100 درصد رشد داشته است. وی با بیان این که بخش بین الملل جمعیت هلال احمر موفق ظاهر شده است، ادامه داد: به دلیل کمک های بشردوستانه هلال احمر به کشورهای آسیب دیده و همچنین حضور مستمر و پایدار این جمعیت، صلیب سرخ جهانی، هلال احمر ایران را به عنوان میزبان هشتمین اجلاس روسای هلال احمر انتخاب کرده است. فقیه گفت: تلاش امدادگران هلال احمر سبب شده تا دولت و مجلس به هلال احمر اعتماد کنند و بودجه این جمعیت را بیش از 100 درصد افزایش دهند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر نیز از افتتاح 11مرکز علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر در این هفته خبر داد.دکتر غلامرضا پورحیدری در گفت وگو با «جام جم» افزود: خدمات آموزشی جمعیت هلال احمر در سطوح سازمانی و دانشگاهی انجام می شود که در خصوص آموزش های دانشگاهی درصدد هستیم تا پایان سال مراکز علمی و کاربردی هلال احمر را به 20 مرکز برسانیم.

وی با اشاره به این که جمعیت هلال احمر بیش از صد جلد کتاب آموزشی چاپ و توزیع کرده است، گفت: این جمعیت، آموزش های خود را برای گروه های مختلف از عامه مردم تا دانشگاهیان در نظر گرفته است. پورحیدری به برنامه ها و همکاری این جمعیت با آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: آموزش 8 ساعته امداد و نجات از جمله برنامه هایی است که قرار است با همکاری آموزش و پرورش در مدارس کشور اجرا شود. به گفته معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر بودجه این معاونت 19میلیارد تومان است.