آرشیو پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۰۲
حوادث
۲۶

احمدی مقدم: کاهش و یا افزایش خدمت سربازی در قانون وجود ندارد

در قانون، افزایش یا کاهش مدت خدمت سربازی وجود ندارد و در تدارک افزایش حقوق وظیفه ها هستیم.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نهمین همایش معاونان وظیفه عمومی ناجا با اعلام این مطلب گفت: سربازی تامین بنیه دفاعی کشور است و وظیفه همه مردم است که در دفاع و امنیت کشور مشارکت کنند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه میانگین حقوق سربازان در حال حاضر 40 هزار تومان است، گفت: در صورت موافقت با به وجود آوردن زمینه های لازم حقوق سربازان تا 80 هزار تومان نیز افزایش خواهد یافت که البته این حقوق برای تحصیلکرده ها بیشتر است و همچنین باید حقوق سربازان متاهل نیز افزایش یابد.

احمدی مقدم ادامه داد: هیچ گونه افزایش یا کاهش زمان خدمت سربازی در قانون وجود ندارد و میزان معافیت ها و بخشش ها نیز به صورت موقت و با اذن مقام معظم رهبری اعمال می شود. فرمانده ناجا درباره جعل کارت پایان و معافیت خدمت هم اظهار کرد: خوشبختانه موضوع جعل کاهش یافته است چراکه در حال حاضر سامانه الکترونیکی در این سازمان برقرار است و دیگر بحث کاغذ حذف شده و امکان جعل هم وجود ندارد. همچنین کارت های معافیت و پایان خدمت سربازی هم به صورت سراسری صادر می شود. فرمانده نیروی انتظامی درباره چگونگی برخورد پلیس با موضوع بدپوششی هم گفت: در این باره حداقل شاخصه های عرفی نباید به عقب بازگردد اما متاسفانه مشاهده می کنیم که افرادی به این موضوع بی توجه هستند و با ظاهری زننده ظاهر می شوند که این موضوع تنها مربوط به خانم ها نیست و حتی آقایان هم رفتار زننده ای دارند به طور مثال مشاهده می شود برخی افراد یک سگ را در آغوش گرفته و در پیاده روها تردد می کنند. وی افزود: از اواخر اردیبهشت ماه امسال برخورد پلیس با بدپوششی شدت یافته است.