آرشیو سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۵۳
جهان
۶

ادامه تظاهرات هزاران یونانی علیه سیاست های دولت

هزاران نفر از تظاهر ات کنندگان ضد دولتی در یونان در اعتراض به اقدامات جدید ریاضتی دولت، در مقابل پارلمان این کشور در آتن تجمع کردند. به گزارش فارس، حدود 20 هزار یونانی با شرکت در نوزدهمین روز تظاهرات ضددولتی در میدان سینتاگما در مرکز آتن، اعلام کردند که روز چهارشنبه (25 خرداد) همزمان با نشست مقامات یونان برای بررسی دور جدید اقدامات ریاضتی، یک زنجیره انسانی در اطراف مجلس تشکیل می‎دهند. معترضان با سر دادن شعارهایی چون دزدان! دزدان! دزدان! و سیاستمداران فاسد، طرح خصوصی‎سازی دولت و اقدامات ریاضتی را محکوم کردند.

کارگران یک شرکت دولتی نیز در اعتراض به تصمیم دولت برای فروش این شرکت اعتصاب کردند.این در حالی است که برخی معترضان معتقدند، باید اعتراضات خود را به صورت جدی دنبال کنند و به اقداماتی فراتر از اعتصاب و راهپیمایی روی آورند. یکی از معترضان در همین خصوص اعلام کرد: ما به طرحی فراتر از اعتصاب سراسری نیاز داریم. معترضان یونانی عهد کرده‎اند که از خواسته‎های خود کوتاه نیایند و تاکید کرده‎اند تا رسیدن به تمامی خواسته‎هایشان در میدان حضور خواهند داشت.

نشست روز چهارشنبه مقامات یونانی در حالی برگزار می‎شود که این کشور در تحقق اهداف مالی‎اش در چارچوب بسته کمکی 110 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین‎المللی پول شکست خورده است.