آرشیو سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۰، شماره ۲۲۰۹
اقتصاد
۵
بازار

توافق جدید برای اخذ مالیات از سکه و طلا

مهر| حسین پناهی معاون سازمان امور مالیاتی کشور از توافق جدید سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ناشی از فروش سکه و طلاخبر داد.

وی گفت: بر اساس این توافق، مقرر شد بانک مرکزی مالیات مربوط را براساس بانک عامل به حساب سازمان امور مالیاتی واریز کند. معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: علاوه بر آن، بانک مرکزی هر ساله اظهارنامه مالیاتی عملکرد خود را تا تاریخ 31 تیرماه به سازمان ارایه می کند اما مالیات سکه و طلاقرار بود تا 15 تیرماه به حساب واریز شود.

پناهی تصریح کرد: در تیرماه دو نوع اظهارنامه مالیاتی از جمله اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده که فرصت آن تا 15 تیرماه بود و مورد استقبال مودیان قرار گرفت، تسلیم سازمان شد. وی تعداد اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده تسلیم شده به سازمان مالیاتی تا 15 تیرماه را بالغ بر 150 هزار اظهارنامه اعلام کرد و افزود: بیش از 98 درصد این اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم شده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور افزود: همچنین فرصت ارایه اظهارنامه های مالیات بر درآمد که مهلت آن تا 31 تیرماه است، هم اکنون در حال اجراست که تا امروز حدود 700 هزار اظهارنامه مالیات بر درآمد و خودرو از طریق سیستم الکترونیکی تسلیم سازمان شده است.