آرشیو پنجشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۴۱۸
صنعت و معدن
۳

گزیده اخبار

هند، قول آخر هفته داد

گروه انرژی - مشکل پرداخت پول نفت ایران تا آخر هفته حل می شود؟رییس شرکت پالایشگاهی مانگلور هند با اشاره به سفر یک هیات ایرانی به دهلی نو طی هفته جاری گفت که انتظار می رود مشکل پرداخت پول نفت ایران تا آخر این هفته حل و فصل شود.

به گزارش «فارس» به نقل از «رویترز»، رییس شرکت مانگلور در ادامه ابراز امیدواری کرد با حل و فصل مساله پرداخت بدهی نفتی، صادرات نفت ایران به هند در ماه اوت(مرداد) ادامه یابد. این در حالی است که منابع آگاه هندی از ادامه تلاش های شرکت های پالایشگاهی این کشور برای جایگزینی نفت عربستان، کویت و امارات به جای نفت ایران خبر می دهند. اما رییس شرکت مانگلور می گوید: تاکنون هیچ مشکلی در زمینه واردات نفت از ایران نداشته ایم و امیدوارم روند صادرات نفت ایران به هند در ماه اوت نیز ادامه یابد. هند بیش از 5 میلیارد دلار بدهی نفتی به ایران دارد که بخش زیادی از این بدهی ها مربوط به شرکت مانگلور بزرگ ترین مشتری نفت ایران در هند است. این شرکت روزانه حدود 150 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کند و بیش از 9/2 میلیارد دلار بدهی نفتی به ایران دارد.

تدوین راهبرد برای «گل محمدی»

گروه صنعت و معدن - ایران تصمیم دارد اولین صنایع عطرسازی را تا سال 93 در کشور بنیانگذاری کند.

رییس کانون هماهنگی فناوری گل محمدی و گلاب، کشت ارگانیک گل محمدی و تولید گلاب را از اولویت های نقشه راهبردی گل محمدی نام برد و گفت: «در خصوص صنعت عطرسازی مطالعاتی را آغاز کردیم تا در انتهای برنامه سه ساله اولین صنایع عطرسازی کشور را بنیانگذاری کنیم.»«عبدالرسول ابراهیم آبادی» در گفت وگو با «مهر» با اشاره به جزئیات نقشه راهبردی گلاب و گل محمدی، افزود: «در این نقشه به بررسی وضعیت موجود کشور، وضعیت سایر کشورها و وضعیت مطلوب تولید گل محمدی و تولید اسانس پرداخته شده است.»