آرشیو پنجشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۹۴
حوادث
۱۹

مرد شیاد در کمین خریداران و فروشندگان ارز

مرد شیادی که با کمین در اطراف صرافی ها، پول مردم را سرقت می کرد، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

به گزارش «جام جم»، متهم تحت تعقیب با شناسایی خریداران و فروشندگان ارز همراه آنها وارد صرافی ها شده و سپس به بهانه تماس تلفنی با باقی گذاشتن مالباخته ها در این محل ها متواری می شد. رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران قرار گرفت که مردی با حضور در شعبه 14 بازپرسی دادسرای ناحیه 12 از سرقت 2 میلیون و 600 هزار تومان پولش خبر داد. مرد مالباخته به بازپرس جمالی گفت: قصد سفر به خارج از کشور را داشته و در حوالی خیابان فردوسی هنگام ورود به یک صرافی، مردی از من پرسید قصد خرید ارز را داری که با پاسخ مثبت من روبه رو شد.

مالباخته افزود: او با دریافت مدارکم و 2 میلیون و 600 هزار تومان پول به همراه من وارد صرافی شد و پس از احوالپرسی گرم با صاحب صرافی، ماشین حساب کوچکی از جیبش بیرون آورد و سپس با پشت کردن به من شروع به گفت وگو با تلفن همراهش کرد و سپس به بهانه این که تلفن آنتن نمی دهد، از مغازه خارج شد.

مالباخته اضافه کرد: هرچه منتظر شدم، فروشنده دلار به صرافی بازنگشت و زمانی که سراغ او را از صاحب صرافی گرفتم، وی عنوان نمود، فروشنده دلار را نمی شناسد و... در پی این شکایت، پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارسال و با احضار صاحب صرافی وی عنوان کرد، با مشتری ها با خوشرویی برخورد می کنم و دلیلی ندارد که آنها را بشناسم و...

در پی این شکایت، در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، مالباخته دیگری نیز با حضور در دادسرا با ارائه شکایت مشابهی عنوان کرد: قصد فروش 2 هزار دلار را داشتم که مرد شیادی با کشاندن من به یک مغازه صرافی و سپس به بهانه تماس تلفنی و عدم آنتن دهی تلفن همراهش از صرافی خارج و سپس متواری شد.

با افزایش شکایت ها، سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی با هشدار به خریداران و فروشندگان ارز از آنها خواست هنگام معامله از اعتماد به افرادی که خود را خریدار یا فروشنده ارز معرفی می کنند، خودداری کنند. رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی افزود: در حال حاضر با تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته صرافی ها جستجوی گسترده پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم ادامه دارد.