آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۰۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

فرودگاه بندرلنگه آماده تامین سوخت هرگونه هواپیما

جایگاه سوختگیری فرودگاه بندرلنگه که به عنوان دومین فرودگاه کشور از نظر زمان ساخت به شمار می رود با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش فارس از بندر لنگه در غرب هرمزگان، فرماندار این شهرستان غلامحسین زارعی در آیین بهره برداری از جایگاه سوختگیری فرودگاه این شهر با اشاره به قدمت صد ساله فرودگاه لنگه اظهار داشت: امروز به نوعی یادآور افتتاح فرودگاه بندرلنگه در 100 سال پیش است با این تفاوت که در آن زمان این کار به دست وزیر پروازهای کشور انگلیس و کارگزاران و پرسنل عموما اجنبی در دولت ضعیف قاجار انجام گرفت اما امروز و در این عملیات تمام مراحل اعم از ساخت، توسعه امکاناتی و کاربرد نیروی انسانی متخصص توسط غیور مردان جمهوری اسلامی ایران تحت نظر رهبر معظم انقلاب انجام پذیرفته است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان نیز با اشاره به راه اندازی این جایگاه سوخت گیری گفت: اطمینان می دهیم که این جایگاه توان سوخت دهی به هر هواپیمایی را دارد.

عبدالله محبی با اشاره به مشخصات جایگاه سوخت گیری بندرلنگه ادامه داد: اعتباری معادل دو میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه پروژه سوخت گیری فرودگاه بندرلنگه از محل اعتبارات دولتی شده است که این هدیه به مردم نجیب شهرستان بندرلنگه و ساکنان غرب استان هرمزگان که مطمئنا شایستگی مردم این شهرستان بیش از اینهاست تقدیم می شود.

محسن اسماعیلی مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور نیز در حاشیه این مراسم، از آغاز رایزنی ها در راستای راه اندازی پروازهای خارجی از فرودگاه لنگه به مقصد کشورهای خلیج فارس و تلاش برای مستقیم شدن پرواز تهران به لنگه بدون توقف در فرودگاه شیراز خبر داد.