آرشیو سه‌شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۳۹
بورس کالا
۱۴

خبر

بازار میلگرد آمریکا صعودی شد

مرکز خدمات فولاد ایران- اخیرا قیمت میلگرد در آمریکا به دنبال افزایش مداوم قیمت قراضه باثبات یا صعودی بوده است.

در بازار نقدی نیز کمبود عرضه و تقاضای بالاقیمت را افزایش داد. قیمت فعلی بازار نقدی 770 تا 795 دلار در هر تن است. فعالان بازار احتمال می دهند قیمت میلگرد حدود 22 دلار برای تحویل اکتبر افزایش یابد.

در هر حال چون قیمت قراضه در سپتامبر ممکن است نزولی شود، شاید افزایش قیمت میلگرد برای خریداران مطلوب نباشد.

کمبود میلگرد در ونزوئلا

مرکز خدمات فولاد ایران- بازار ساخت وساز ونزوئلااخیرا با کمبود میلگرد روبه رو شده است. ماه جولای کمبود میلگرد در این کشور به 76 درصد رسید و سرانجام برخی از پروژه های ساختمانی مجبور به تعطیلی شدند.

ظاهرا دو کارخانه لیدر این کشور ظرفیت تولید کافی میلگرد را دارند، ولی عرضه ماهانه آنها به پروژه خانه سازی دولت موجب کمبود موجودی در بازار ساخت و ساز شده است.

از این رو لازم است دولت ونزوئلااجازه دهد 100 هزار تن میلگرد در ماه به این کشور وارد شود.

بازار قراضه شرق آسیا رو به بهبود

مرکز خدمات فولاد ایران- هفته گذشته 4 محموله قراضه خرد شده 502 دلار سی اف آر شرق چین معامله شد که این محموله ها محصول غرب آمریکا برای تحویل سپتامبر بود و 10 دلار نسبت به اواخر جولای بالاتر معامله شد.

چینی ها انتظار دارند قیمت بازار داخلی بالابرود از این رو این رشد قیمت را پذیرفته اند. از طرفی در ترکیه 5 دلار قیمت قراضه افت داشته و این به نفع فروشنده بوده است.

خرید ترکیه پس از ماه رمضان افزایش می یابد و فصل بارانی این منطقه نیز به اتمام می رسد. هنوز قیمت سنگ آهن و کک بالااست. بازار واردات کره نیز دو هفته اخیر به دلیل رکود تابستانی در سکوت بود.

قراضه 20-80 استرالیا 503 دلار سی اف آر مالزی است که تغییری نداشته است.

در جنوب شرق آسیا بازار قراضه با ثبات است، چون حجم خرید کم است. قیمت محصولات فولادی نیز ضعیف است، ولی همه در انتظار بهبود بازار قراضه در ماه آتی هستند؛ چرا که تعطیلات تابستانی و ماه رمضان به اتمام می رسد.