آرشیو سه‌شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۳۹
بانک و بیمه
۱۳

افتتاح حساب برای بازسازی حرم حضرت سکینه

گروه بنگاه ها- طی مراسمی در شعبه امین قم موسسه مالی و اعتباری صالحین، حساب ویژه کمک های مردمی برای بازسازی آستان مطهر حضرت سکینه (س)، بنت حضرت علی (ع) واقع در داریای دمشق افتتاح شد.به گزارش روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری صالحین، در این مراسم که با حضور برخی از آیات عظام و حافظین قرآن برگزار شد، آقای محمد دلبری، رییس هیات مدیره موسسه صالحین ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین در ماه پرخیر و برکت رمضان اظهار داشت: طی دیدار و مذاکرات صورت گرفته با آیت الله واحدی، تولیت محترم حرم حضرت سکینه (س)، بنت حضرت علی (ع) و مشاهده و بررسی اسناد موجود، بازسازی این حرم مطهر در دستور کار موسسه مالی و اعتباری صالحین قرار گرفت.

محمد دلبری ماه مبارک رمضان را به واسطه ویژگی های خاص آن و ثواب مضاعف اعمال خیر، انتخاب مناسب و خجسته ای جهت انجام بازسازی حرم مطهر حضرت سکینه(س) دانست. وی با اشاره به سابقه همکاری در بازسازی حرم های کاظمین و کربلااظهار امیدواری کرد: سعادت انجام این امر در مورد آستان مطهر حضرت سکینه(س) در داریای دمشق نیز محقق گردد.در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین فصیحی، مشاور و رییس دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی در قم، طی سخنانی بر اهمیت ترویج و اشاعه دین مبین اسلام و همچنین حفظ ارزش ها و اماکن مذهبی تاکید کرد.در این مراسم محمدمهدی حق گویان، نوجوان 13 ساله حافظ قرآن، نخستین وجه را به حسابی که ویژه این امر خیرخواهانه افتتاح شده بود، واریز کرد. محمدمهدی حق گویان حفظ قرآن را در 8 سالگی آغاز و طی 2 سال موفق به حفظ کل قرآن مجید شده و بعدها نیز به مفاهیم و تفسیر قرآن روی آورد.

بنابراین گزارش در شهر داریای دمشق، محل دفن حضرت سکینه(س)، بنت حضرت علی (4)، خیابان هایی با نام های سلمان فارسی، میثم تمار و اسامی شهدای کربلابه چشم می خورد و اشاعه مذهب تشیع به وفور دیده می شود. همچنین قرار است با همت موسسه مالی و اعتباری صالحین فیلمی با نام «نگین شامات» تولید گردد که در این فیلم به زندگینامه حضرت سکینه (س) و چگونگی ایجاد حرم مطهر پرداخته خواهد شد. شماره حساب 46/29125050 شعبه امین قم موسسه مالی و اعتباری صالحین، قابل واریز در 420 شعبه سراسر کشور برای مشارکت مردمی برای بازسازی بارگاه ملکوتی حضرت سکینه (س) اختصاص داده شده است.