آرشیو سه‌شنبه ۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۳۹
خبر
۶

ابهام در تعطیلی پنج شنبه مدارس راهنمایی و دبیرستان های تهران

مدارس ابتدایی و مراکز فنی و حرفه ای و کاردانش پایتخت در روزهای پنج شنبه تعطیل خواهند بود، اما تعطیلی مقاطع راهنمایی و دبیرستان ها منوط به درخواست شورای دبیران است و به گفته مدیرکل آموزش و پرورش تهران، چنانچه مدارس راهنمایی یک نوبته باشند می توانند روزهای پنج شنبه تعطیل شوند. با این حال، یک مقام دیگر در وزارت آموزش و پرورش گفت که هنوز تصمیم جدیدی درباره تعطیلی پنج شنبه های مدارس گرفته نشده است.

در همین باره، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ای برای تعطیلی روز پنج شنبه مدارس راهنمایی نداریم و هنوز تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نشده است.

ابراهیم سحرخیز در گفت وگو با «ایسنا»، با اشاره به تعطیلی تمامی مدارس ابتدایی در روز پنج شنبه از ابتدای سال تحصیلی 91-90، در عین حال افزود: آموزش و پرورش برنامه ای برای تعطیلی روز پنج شنبه مدارس راهنمایی ندارد و چنانچه تصمیمی در این باره اتخاذ شود، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

اما مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعطیلی مدارس راهنمایی با طرح مطلب در جلسه شورای دبیران هر واحد آموزشی و تصمیم گیری توسط مدیران قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی یزدیخواه افزود: با توجه به اصلاح ساعات درسی دوره راهنمایی و الزام مدیران مدارس به اینکه

33 ساعت برنامه آموزشی هفتگی خود را ارائه کنند، به مدیران مناطق نوزده گانه شهر تهران اجازه داده شد، در صورتی که مدرسه به صورت یک نوبته اداره شود برنامه مدرسه راهنمایی را در پنج روز هفته ساماندهی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این موضوع با طرح مطلب در جلسه شورای دبیران هر واحد آموزشی و تصمیم گیری توسط مدیران، قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، یزدیخواه ادامه داد: در خصوص دبیرستان های نظری، کارهای کارشناسی در حال انجام است، اما در حوزه هنرستان های فنی و حرفه ای، با توجه به اینکه در هفته گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کرد دروس هنرستان های فنی و حرفه ای به صورت 40 ساعت در هفته ارائه شود، این امکان برای هنرستان ها فراهم شد که برنامه خود را در 5 روز اول هفته تدارک دیده و ساماندهی کنند.