آرشیو شنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۴۴۶
خودرو
۱۶

جهان خودرو

فولکس واگن بهترین خودروساز جهان

مرکز مدیریت خودرو آلمان شرکت خودروسازی فولکس واگن این کشور را به عنوان بهترین خودروساز جهان در سال 2010 میلادی معرفی کرد.

این برای نخستین بار است که فولکس واگن، بزرگترین خودروساز اروپا و آلمان به چنین عنوانی دست پیدا می کند. از سوی دیگر رقبای فولکس واگن در این فهرست یعنی تویوتا و جنرال موتورز تضعیف شده اند. مرکز مدیریت خودروی آلمان از موسسه های معتبر تحقیقاتی در سطح جهان به شمار می رود که در غرب آلمان و در شهر گلادباخ واقع است.

کمری 2012 آمد

بزرگترین خودروساز ژاپن امید زیادی به موفقیت مدل 2012 کمری خود دارد تا بتواند از طریق عرضه آن کاهش فروشش را در بازارهای جهانی جبران کند.

تویوتا هفته قبل از مدل 2012 کمری خود رونمایی کرد. تویوتا امیدوار است با کاهش قیمت این خودرو در بازار و تبلیغات گسترده بار دیگر مشتریانش را راضی کند. کمری عنوان پرفروش ترین خودروی سدان را در بازار آمریکا در اختیار دارد. اگرچه فروش این خودرو در آمریکا طی سال جاری با افت 8 درصدی مواجه شده است. نیسان آلتیما، فورد فیوژن، هیوندای سوناتا و شورولت مالیبو جنرال موتورز اصلی ترین رقبای تویوتا کمری در بازار آمریکا هستند. آکیو تویودا، رییس شرکت تویوتا اعلام کرده که کمری 2012 اهمیت زیادی برای این شرکت دارد.