آرشیو سه‌شنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۲۵۳
سیاست
۳
پاستور

معاون اول احمدی نژاد خبر داد

سرعت بخشیدن به تمهیدات دولت برای نجات دریاچه ارومیه

معاون اول رییس جمهور گفت: طراحی های خوبی برای دریاچه ارومیه صورت گرفته و باید به آن سرعت دهیم تا دریاچه ارومیه را از آسیبی که می بیند نجات دهیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی در حاشیه مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تدابیر دولت درباره دریاچه ارومیه اظهار کرد: برای برداشت از منابع دیگر و تزریق در دریاچه ارومیه جلسات متعددی در سال گذشته برگزار و موضوع بررسی و تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: امسال نیز دو جلسه با استانداران آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی با حضور وزیر نیرو و همکاران وی برگزار شد تا از حق آبی که از ارس داریم برداشت کنیم و هم به دشت های کشاورزی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی انتقال دهیم و همچنین مازاد آن را حداقل در طول شش ماه از سال به دریاچه ارومیه بدهیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور نیز با اشاره به طرحی که چندی پیش نمایندگان مجلس برای حل مشکل دریاچه ارومیه داده بودند، گفت: این طرح را به دولت آوردیم و درباره آن بحث شد، البته حل مشکل خشکسالی دریاچه ارومیه و مشکلات مربوط به آن از مدت ها پیش در دولت مطرح شده است و معاون اول رییس جمهور چندین جلسه را با مسوولان مرتبط و محلی داشته و چندین طرح را نیز دولت در این ارتباط پیگیری می کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین به انتقال آب از سرچشمه رودخانه زاب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت که قرار است در این ارتباط تونل 40 کیلومتری احداث شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال 90 مقدار یک میلیارد دلار برای حل برخی بحران ها از جمله مقابله با ریزگردها، احیای تالاب ها و دریاچه هاست که قرار است از این یک میلیارد دلار بودجه خوبی برای حل مشکل دریاچه ارومیه اختصاص داده شود و این موضوع در کمیسیون مربوطه مجلس نیز در حال بحث و بررسی است.