آرشیو سه‌شنبه ۱۵‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۲۵۳
ورزش
۱۵

نکونام: تیم ملی برایم از کاپیتانی مهم تر است

این روزها هر جا که علی کریمی حضور دارد جنگ کاپیتانی هم به راه است. هر چند که جادوگر بارها اعلام کرده که کاپیتانی برایش مهم نیست. جواد نکونام که در بازی تیم ملی بازوبند را به دست بسته بود بعد از بازی مورد شماتت خیلی از رسانه ها قرار گرفت.

نکونام در آستانه دومین بازی تیم ملی می گوید: برایم بیشتر از بازوبند کاپیتانی، پیراهن تیم ملی مهم است. به هر حال اینکه از میان میلیون ها نفر می توانی یکی از 11 پیراهن تیم ملی را به دست بیاوری برای خودش اعتباری است: اما برخی از دوستان تا توانستند شیطنت کردند. فردای روز بازی چند روزنامه ورزشی خریدم. هر کدام یک نیشی به ما زده بودند انگار من بازوبند کاپیتانی را به زور از بازوی علی کریمی کشیده بودم بیرون.

بحث بازوبند کاپیتانی در غیاب من مطرح شد. من آن موقع در اسپانیا بودم. وقتی آمدم به من گفتند کی روش در غیاب تو گفته کاپیتان تیم من نکونام است. من همین که آمدم رفتم به کی روش گفتم اینکه یک مربی بزرگ درباره من این طوری نظر دارد، مایه افتخار من است ولی داستان من و علی کریمی خیلی خاص است. علی رفیق 20 ساله من است. رفتم به علی گفتم برای من بازوبند اهمیتی ندارد.

او گفت برای من هم مهم نیست. تیم ملی مهم تر از همه این چیزهاست. بازوبند را ببند و برو توی زمین. به این چیزها هم فکر نکن. این شد که بازوبند را بستم. توی بازی هم علی به هیچ چیز جز تیم فکر نمی کرد. آخرش هم دیدید خیلی آرام رفت سمت تماشاگران. همانطور که خودش گفت زیاد مساله مهمی نبود اما نمی دانم چرا بعضی از دوستان اینقدر شیطنت کردند که جو تیم را بهم بریزند.