آرشیو دوشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۲۴
اقتصادی
۴

جمع آوری 70 مورد اطلاعات خانوار در سرشماری سراسری

رئیس مرکز آمار ایران گفت: در هفتمین سرشماری سراسری نفوس و مسکن که اجرای آن از 2 آبانماه امسال در سراسر کشور آغاز می شود 70 جزء اطلاعات اعضای خانوار سراسر کشور جمع آوری می شود.

به گزارش ایرنا، عادل آذر در همایش سرشماری نفوس و مسکن در وزارت کشور افزود: در این سرشماری اطلاعات مربوط به نام، نام خانوادگی، شماره ملی، نسبت، جنسیت، سرپرست خانوار، میزان تحصیلات، اشتغال و امکانات اعضای خانوار جمع آوری می شود.

وی اظهار کرد: برای مراجعه به هر منزل 20 دقیقه برای تکمیل فرم ها در نظر گرفته شده است که اگر یک دقیقه به این زمان افزوده شود 3 روز به زمان برگزاری سرشماری افزوده خواهد شد.

عادل آذر با بیان این که تکمیل فرم ها در زمان مشخص شده از اهمیت بالایی برخوردار است، از هموطنان خواست در اجرای این طرح ملی همکاری مناسب داشته باشند.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: وزارتخانه ها، استانداری ها، فرمانداری ها، سازمان ها و شرکت های مختلف طبق دستور رئیس جمهور موظف به همکاری لازم برای اجرای این طرح هستند.وی افزود: ماموران کسب اطلاعات آماری در این طرح، از بین افراد متعهد انتخاب و با کارت شناسایی مشخص شده اند.

وی با اشاره به این که سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال به دلایل مختلف از جمله بحث سند چشم انداز، بحث رایانه ها و مشخص شدن دهک ها از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: دوره زمانی سرشماری عمومی

نفوس و مسکن از 10 سال به 5 سال کاهش یافته است.

عادل آذر از الکترونیکی شدن سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 خبر داد و گفت: سرشماری در سراسر دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و مبنای توسعه هر کشور، کسب اطلاعات آماری است. وی خاطرنشان کرد اطلاع رسانی تکمیلی در این خصوص انجام خواهد شد.